Отговорът от Щутгарт, на
Lamborghini Huracan Sterrato е Porsche 911 Dakar. Новата версия на култовият модел е пригоден за силни изживявания извън магистралите, като разполага със собствен стил, увеличен с 5 см. клиренс с възможност за добавяне на още 3 см., благодарение на адаптивните амортисьори и офроуд режима "High Level", наличен при скорости до 170 км/ч. Специалните гуми с размер 245/45 ZR19 и 245/45 ZR20 още повече повишават офроуд възможностите, но именно те са причината максималната скорост на 911 Dakar да бъде ограничена по електронен път на 240 км/ч., като по този начин го превръща в най-бавният модел в гамата на марката от 80-те години, на сам.
Външният вид на 911 Dakar се характеризира са допълнителни офроуд елементи на калниците, предпазни шини на броните и праговете, фиксиран заден спойлер, защитни мрежи на въздуховодите за охлаждане и специално разработена за тази версия цветова гама. Интериора посреща с типичната за модела обстановка със серийни карбонови седалки и всички атрибути налични в основните версии на модела. Срещу доплащане от близо 30 000 евро е производителят предлага Rallye Design Package, който включва специална разцветка с индивидуален номер от 0 до 999, ролкейдж, състезателни - шест точкови колани и вградена пожарогасителна система.
Тъй като версията Dakar е базирана на Porsche 911 GTS, за задвижване разчита на 3.0 литровия, боксер с мощност 480 к.с., куплиран серийно с 8-степенна, PDК трансмисия задвижваща четирите колела. Активните стабилизиращи щанги и управляемият заден мост са включени в серийното оборудване, а общото тегло на модела възлиза на 1605 кг., благодарение на карбоновите датайли и по-тънките стъкла. Поради този факт ускорението до 100 км/ч. от място за 3.4 секунди, което не трябва да ни изненадва, тъй като на борда място намира предлаганият серийно - Launch Control.
По отношение на цените не се говори много, но те ще бъдат близки до тези на 911 Turbo S, което означава, че ще трябва да си приготвите поне 220 000 евро и то, ако имате късмета да се доберете до една от 2500-те бройки, които са предвидени. Много тайно се надяваме още другата година да видим и открита версия на модела, а при евентуален пазарен успех нищо чудно модификацията Dakar да стане основна част от следващото поколение на 911.
Няма коментари:
Публикуване на коментар