Поради изключително слабите продажби на електрическите модели, Mercedes преосмисли генерално своята стратегия и тази седмица представи своите планове за периода до 2027 година включително. Една от най-важните стъпки ще бъде премахването на електрическото семейство EQ от гамата на марката, като бъдещите електрически модели ще споделят същият дизайнерски език със своите конвенционални събратя. Като стана въпрос за дизайнерски език, от информацията става ясно, че марката се връща към своите корени с по-класически ъглов дизайн, като в предната част умело ще бъде стилизирана изпъкнала радиаторната решетка характерна за моделите на марката от 50 и 60-те години. Като цяло Mercedes се готви да представи 36 нови и актуализирани модела с конвенционално, електрическо или хибридно задвижване, като 17 от тях ще разчитат изцяло на електричество. Най-добрата новина е, че V8 и V12-цилиндровите бензинови агрегати ще бъдат запазени и дори ще бъдат модернизирани с оглед новите екологични изисквания.
Един от най-интересните изцяло нови модели на марката които ще бъдат представени е така наречената малка G-класа, която ще бъде обозначена с малката буква - g от латинската азбука. Според оскъдната информация моделът ще отдава почит към оригиналната G-класа представена на пазара през 1979 година. Производителят не съобщава каквито и да е подробности относно задвижването, но се предполага, че g-class ще разчита на изцяло електрическо задвижване и най-вероятно ще разполага със самоносеща каросерия с интегрирана в пода тягова батерия.
През 2026 година ще видим и изцяло новото поколение на Mercedes GLC, което ще бъде налично и с изцяло електрическо задвижване. Реално обаче това ще бъде напълно ревизирана версия на настоящият модел, чиито промени ще са толкова много, че той ще бъде представен като изцяло нов. Този подход ще бъде приложен и с Mercedes C-class (W206), който също ще получи изцяло електрическа модификация базирана на MB.EV платформата на марката. Към новия Mercedes GLC ще се присъединят и обновените версии на Mercedes GLA (H247) и GLB (X247), както и актуализираните GLE (V167) и GLS (X167), чиито дизайн ще бъде основно редуциран.
Освен своите SUV модели, марката е готова и с подновяването на своята гама от леки автомобили, които са не по-малко важни. Освен предстоящото ново поколение на Mеrcedes CLA, което видяхме като концепция през 2023 година (Mercedes CLA Concept), марката ще представи изцяло електрическа Е-класа, която ще замени Mercedes EQE (V295). Това ще доведе до отпадането на Mercedes EQE SUV (X294) от гамата на марката, който най-вероятно ще бъде заменен от електрическата версия на GLE. Електрическата Е-класа ще бъде и първият модел в който марката ще демонстрира своят нов дизайнерски език със споменатата нова радиаторна решетка. В нейната гама ще присъстват разбира се бензин и дизелови версии, а на борда ще бъдат налични най-новите системи за пасивна и активна безопасност, включително автономната система за шофиране която поддържа нива 2+ и 3.
Компанията е готова и с сериозно актуализираната гама на своят флагмански модел Mercedes S-class (W223), който също ще получи стилни актуализации заедно с разширени опции за персонализиране. За задвижване обаче, най-платежоспособните клиенти на марката ще могат да избират измежду бензин, дизелови и хибридни версии с V8 и V12-цилиндрови агрегати, които явно за в бъдеще ще са привилегия само за богатите и красивите.
Освен леките автомобили, немският производител е готов и с обновяването на своята товарна гама, чието бъдеще също е преосмислено и няма да предлага само електрически модели каквито бяха плановете. Това ще стане възможно благодарение на новата VAN.CA платформа специално проектирана за търговските превозни средства на марката. Тя до голяма степен е базирана на VAN.EV платформата, като двете ще споделят 70% общи компоненти, което ще позволи производството на бъдещите модели да се осъществява на една поточна линия. Първите модели от актуализираната търговска гама на Mercedes ще бъдат представени през 2026 година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар