сряда, 2 септември 2020 г.

Новият Mercedes S-class (W223), задава нови стандарти при автомобилите в горния клас

Преди броени часове се състоя най-значимата премиера за тази година, тази на Mercedes S-class (W223). От изображенията, които видяхме преди няколко месеца останахме с впечатлението, че новото поколение използва същата архитектура, но всички външни панели са изцяло нови. това обаче не е вярно.  структурата и платформата са съвсем нови  и са разработени така, че да бъдат основа и за бъдещи модели на марката. Дизайна като цяло е изчистен и елегантен, като най-отличителен белег са изкачащите дръжки на вратите и новите триъгълни задни светлини. Коефициентът на челно въздушно съпротивление възлиза на 0.22, което само по себе си говори за отделеното внимание към модела. Mercedes W223 ще се предлага в два варианта на междуосие - 3.11 и 3.22 метра и обща дължина съответно от 5.21 и 5.32 метра. 
Основната революция е в интериора, който предлага напълно различна концепция за моделите на марката. Екраните на цифровия инструментален панел пред водача и този на инфотайнмънт системата от ново поколение - MBUX, вече са разделени един от друг, като последният е OLED с големина от 12.8-инча. Чрез него се управляват почни всички функции в автомобила, което е довело до отпадането на близо 30 физически бутона, спрямо предходният модел. Общият брой на екрани в интериора е нараснал до пет, ако не броим хедъп дисплея. В задната част място намират два дисплея с размер 11.6-инча, а между седалките е позициониран и таблет, който може да се използва индивидуално. Не трябва да пропускаме и системата за добавена реалност, която навигира водача и следи траекторията на пътя, като я прожектира на предното стъкло. Тя ще се предлага в съчетание с полуавтономната система от трето ниво, която може напълно самостоятелно да управлява и паркира автомобила при скорост до 60км/ч. Новото амбиентно осветление пък разполага с нова технология и комуникира директно с пасажерите. Цветовата гама се променя спрямо температурата в купето, а в случай на опасно движещи се обекти светлината се увеличава десетократно преди да бъде отворена дадена врата например. Серийно новият S-клас ще се предлага с двузонов климатроник,но срещу доплащане ще бъде налична и четири зонова климатична инсталация с 37 стъпкови електромотора за регулиране на въздушния поток. 
Това което остава скрито за простото око е изцяло новото окачване, което разполага с усъвършенстваната технология Е-Active Body Control, работеща с напрежение 48V. Освен за добрия комфортна возене системата отговаря и за безопасността на пасажерите, кото в случай на сблъсък, за части от секундата окачването повдига автомобила с до 8 см., което осигурява по-добра буферна зона за пасажерите. Подобна технология намира място и в Audi A8 и е доказала своята ефективност. Друг нов елемент, който трябва да отбележим е завиващият заден мост, който допринася за по-добра маневреност и радиус на завой съпоставим с този на компактните градски модели - 11 метра. При скорост над 60км/ч. задните колела следват предните, като по този начин се увеличава стабилността на модела. 
За задвижване Mercedes S-class W223, разчита на 6 и 8 цилиндрови, бензин и дизелови агрегати, всички оборудвани с лека хибридна технология. Дизеловата версия разчита на 2.9 литров мотор с мощност 286к.с. Единствена тя ще се предлага във версия със задвижване само на задните колела. Всички останали модификации серийно ще разчитат на системата за задвижване на четирите колела. По-нагоре в гамата е позиционирана версията с мощност 330к.с. Бензиновите модификации разчитат на 3.0 литровия, 6-цилиндров, редови мотор с принудително пълнене на цилиндрите, който ще се предлага във версии на мощност от 367 и 435к.с., като последният ще разполага с функция EQ Boost, която добавя 22к.с. за определено време. На върха в гамата е позициониран 4.0 литровия, V8-цилиндров, би-турбо мотор, чиято мощност тук е 496к.с. При всички случаи трансмисията е 9-степенна, автоматична. В по-късен етап ще се появи и хибридна версия. В Китай, новото поколение ще бъде налично и с 4-цилиндрови, бензинови агрегати. 
Производството на новата S-класа започва още този месец в най-новия и модерен завод на марката позициониран в Зинделфинген, където липсват монтажни линии. Те от своя страна са заменени от роботизирани, транспортни платформи, които ще се управляват от специален софтуер следящ всеки един процес при създаването на всеки отделен автомобил. Марката е вложила над  2.1 млрд. евро в новия завод, където ще се осъществява производството и на Mercedes EQS. Купе и кабрио версията отпадат от гаматана моделното семейство, а до края на следващата година трябва да бъдат представени модефикацията - AMG и луксозният Maybach.



Няма коментари:

Публикуване на коментар