събота, 6 декември 2025 г.

Smart е мъртъв! Да живее Smart #6: Почти 5 метра тежък хибрид, който не е умен, а просто голям.

 Легендата за "умната" малка градска кола Smart е официално погребана. От китайското Министерство на индустрията и информационните технологии ни показаха най-големия модел на марката до момента: Plug-in хибридният седан Smart #6 EHD. Този автомобил се отклонява от всичко, което някога е била идеята за Smart. Изглежда масово. Изглежда като всяка друга, отегчителна, електрифицирана кола, която излиза от Китай в момента. Още един голям седан, за който няма да си спомняш и две минути след като го видиш. Официалното навлизане на пазара се очаква следващата година. Просто още един хибриден модел в гамата след Smart #5 EHD. Преди години продаваха #1, #3, #5. Сега, #6. Ясно е, че просто ще продължат да номерират, докато не запълнят всяка пазарна ниша. 

Сега става въпрос за най-големия Smart произвеждан до момента. И ето ги и размерите, за да разберете мащаба на абсурда: 4.9 метра дължина. Почти 5 метра! Междуосие от 2.96 метра. Много повече от удължениата версия Mercedes CLA L (C178). Това е гигантски седан за разбиранията в Европа. Това не е "умен" автомобил за града. Това е обикновен, голям автомобил, който се опитва да мине за нещо друго. Някой там явно е решил, че "умен" вече означава "дебел и голям". Хибридната система EHD, която е в основата на този мастодонт, е базирана на технология на Geely, който е и собственикът на марката. Батерията се зарежда от 10% до 80% за "по-малко от 20 минути", което е хубаво, но кой го интересува? Силовият агрегат е с 1.5-литров турбо двигател с мощност 161 к.с. Същата скучна мощност като на по-малкия #5 EHD. Явно задвижването ще е идентично и за това все още не знаем подробности относно мощността на електромотора. Батерията е литиево-желязо-фосфатна, доставена от SVOLT или CATL, а  теглото ще варира между 1990 и 2099 кг. в зависимост от версията. 

Външният вид, разбира се, е "футуристичен". Предницата е с непрекъсната светлинна лента - защото всяка нова кола трябва да има такава. Отстрани има малки решетки за въздух, а в долната част - по-голяма централна решетка. Има разбира се и Lidar на покрива. Показва усъвършенствани възможности за асистенция на шофьора. Иначе казано, колата е достатъчно интелигентна, за да се пази сама, докато водачът си рови в телефона, без дори да се опитва да я паркира. Отстрани виждаме скрити дръжки на вратите и многолъчеви джанти. Задната част показва широка стойка - задните калници създават визуален ефект на широко тяло. А задната светлинна лента е с вдлъбнат дизайн. Може да си поръчате и задно крило, за да подчертаете "спортния характер" на този двутонен хибриден седан. Спортен характер? По-скоро опит да изглеждаш по-интересен, отколкото си. Ще има опции за различни фарове, задни светлини и спирачни апарати. Защото, когато нямаш оригиналност, ти остава само опционалният списък.

В крайна сметка, Smart #6 EHD е доказателство за това, че в днешния автомобилен свят "умен" вече не означава "компактен" или "оригинален". Означава просто "още един голям, тежък, хибриден седан с много екрани и китайски произход". повече снимки и детайли ще бъдат добавени към този пост веднага щом станат налични. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар