Времената на Audi, в които единственият им ангажимент беше към германското инженерство, очевидно са отминали. Сега те следват най-голямата си производствена инициатива в Китай. Две марки, двама партньори (FAW и SAIC) - това е по-скоро политически танц, отколкото бизнес стратегия. Потвърждават "дългосрочния ангажимент към най-важния си световен пазар". Естествено. Кой не би искал да е обвързан с китайския пазар? Миналия месец видяхме концептуалният AUDI Model E. Сега пристигат и първите изображения на серийния модел, който е получил интригуващото име E7X, а не E8, както се предполагаше. Слагаш едно X накрая и вече звучиш като филм от бъдещето. Гернот Делнер, главният изпълнителен директор на Audi AG, говори с клишета: "Реорганизирахме бизнеса си... най-голямата моделна инициатива в историята... всеки модел е специално проектиран, за да отговори на нуждите на нашите китайски клиенти." Истина е, че всеки голям играч днес е длъжен да се преклони пред нуждите на китайския клиент. Това е цената на глобалната амбиция. Фермин Сонейра, изпълнителен директор на сътрудничеството Audi-SAIC, бърза да добави, че новият SUV демонстрира "неповторимия дизайнерски език на AUDI, който му придава престижна, прогресивна стойка". Престиж, прогрес, без компромис между спортната естетика и простора. Големи думи за голям SUV. Автомобилът "въплъщава нашата визия за първокласна електрическа мобилност". Разбира се, тази визия е създадена в Мюнхен и довършена в Шанхай.
AUDI E7X е позициониран като прогресивен голям премиум SUV. И е толкова неповторим, колкото и самата нова марка AUDI. Марката, която беше представена през ноември 2024 г., е насочена към новите сегменти на интелигентни електрически превозни средства. Тя съчетава технологичния опит на Audi с иновациите на партньора му SAIC в дигиталната екосистема на Китай. Първият модел, AUDI E5 Sportback, вече е на пазара и се разпродава за минути. Играта е започнала. Ето и малко чисма за новия E7X. Дължина 5.05 метра, широчина 1.99 и височина 1.71 метра. Има междуосие от 3.06 метра. Колосален. Той съчетава футуристичен SUV дизайн с "характерната за Audi динамика на шофиране" и "всеобхватна дигитална свързаност". E7X ще се предлага в два варианта: задно задвижване (RWD) и задвижване на всички колела (AWD). Версията със задно задвижване разполага с един двигател с мощност 408 к.с. Но истинската игра започва при AWD, където допълнителният преден двигател осигурява обща мощност от 680 к.с. Максималната скорост е 230 км/ч. Двигателите? От дъщерното дружество на SAIC, Huayu Automotive. Ясно е кой диктува правилата в този брак по сметка. Теглото на AWD версията достига 2673 кг. Да, близо три тона. Автомобилът ще бъде с 21-инчови или 22-инчови джанти. Батерията е от CATL.
Новият SUV разполага с иновативни системи за подпомагане на водача, специално разработени за Китай. Адаптирани към китайските пътни условия и сценарии на шофиране. Което гарантира спокойно и безопасно шофиране по магистрали, в трафик и при асистирано паркиране. Или както бихме казали, създаден е да се справя с хаоса на техните градове. Външният дизайн е монолитен, съсредоточен и отличителен, като почти на 100% покрива този на концепцията с перфектните пропорции, късите надвеси и динамичния вид. Дори когато е в покой, изглежда сякаш се движи. С изчистени повърхности, светла графика и силно оформени арки на колелата с което продължава семейния дизайнерски език на AUDI, като същевременно ясно заявява своята идентичност. И тук следва да кажем най-важното: AUDI обмисля пускането на модела E7X на задграничните пазари и в Европа. А Volkswagen вече е подал заявление за регистрация на търговската марка E7X в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз.


Няма коментари:
Публикуване на коментар