Всъщност, това не е изненада. Защото новият Aion i60 е базиран на новото поколение Aion V. А същият послужи като основа на Toyota bZ3X. Разбрахте ли? Японският гигант Toyota се е обърнал към китайският си партньор GAC, да му направи електрически кросоувър. Това е диагноза за състоянието на японското автомобилостроене. Липса на идеи, липса на визия, липса на смелост. И в резултат - клонинг, покрит с две различни емблеми. Сега GAC се хвали с i60, който има опростен дизайн, което винаги е код за - евтин. Новият Aion обаче е малко по-голям от японския си събрат с цели 8 см.
Под ламарините ще има един електромотор задвижващ предните колела с мощност 224 к.с. Същият , който се намира и в японския кросоувър. Дори максималната скорост е ограничена до същите 160 км/ч. Пълно единомислие. Спецификациите на батерията все още са неизвестни, но Toyota разполага с 67,92 кВтч, което според китайският цикъл дава пробег от 610 км. Точно онзи китайски метод, който обещава чудеса, но в реалния живот ги няма. По-интересното обаче е, че китайският модел е наличен и като Plug-in хибрид. Той разчита на 1.5 литров бензинов мотор с мощност 101 к.с., съчетан със същият електромотор с мощност от 204 или 224 к.с. Батерията е с капацитет от 29.2 кВтч. и ще може да задвижва моделът в изцяло електрически режим в рамките на 160 км.
Така че, какво имаме? Имаме китайски кросоувър, направен на базата на друг китайски кросоувър, който се продава и като японски кросоувър. Пълно объркване, липса на оригиналност и голям корпоративен театър. Повече подробности относно този театър ще бъдат добавени в последствие.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Интериорът е двуцветен, разбира се, разделен от някакви металически текстурирани елементи. Явно за да не забравяш, че си в кола, а не в казан за туршия. Всичко това е допълнено от 32-цветно амбиентно осветление. Имаме опростен волан с някакво въртящо се колелце, а централният дисплей е квадратен от плаващ тип. Изглежда като таблет от Тему, който забравили да приберат, а под него има и две подложки за безжично зареждане. Защото, ако не можеш да си зареждаш телефона, докато колата мисли вместо теб, животът е безсмислен. Aion i60 е оборудван с интелигентната система GSD на GAC. Чуйте само имената на функциите, които поддържа: високоскоростни NDA (Navigation Driving Assist) и HPA (Intelligent Parking Assist). Плащаш една купчина пари, за да ти помага при смяна на лентите за движение. Точно това е най-сложната част от шофирането - да завъртиш волана леко наляво или надясно. Явно сме станали толкова тъпи, че ни трябва компютър, за да не се блъснем при излизане от магистралата.





Няма коментари:
Публикуване на коментар