сряда, 9 октомври 2024 г.

Dacia Bigster е новият флагман на румънската марка

 

Удължената версия на Dacia Duster ще носи името Bigster и ще бъде представена официално пред публика по време на автосалона в Париж. От разпространените официални снимки на модела става ясно, че същият разполага със собствен дизайн и се опитва да се разграничи от по-малкият си събрат по всякакъв начин.  Със своя модерен дизайн, просторен интериор и иновативни технологии, Bigster е готов да завладее пазара и да предложи на клиентите си нещо повече от обикновен автомобил.

Dacia Bigster е с дължина - 4.57 метра което означава, че е по-дълга с 23 см. от Duster, което пък от своя страна увеличава багажното пространство до 667 литра. Въпреки това производителят не съобщава нищо за наличието на трети ред седалки, дори и срещу доплащане. Интериорът е пренесен без промяна от петместната версия, но е придружен с по-богато оборудване. Серийно моделът предлага с 7-инчов цифров инструментален панел и 10.1-инчов тъчскрийн за инфо-развлекателната система. Срещу доплащане собствениците ще могат да поръчат и 10-инчов инструментариум. За най-добре оборудваната версия - Journey, реално няма да липсва нищо. Тя ще се предлага с панорамен отваряем покрив, озвучителна - 3D система с 6 високоговорителя, ел. задна врата, двузонова климатична инсталация и за първи път в модел на марката адаптивен круиз контрол. В зависимост от нивото на оборудване, новият Bigster ще се предлага с три вида централна конзола между предните седалки: ниска, средна или висока конзола с подлакътник, индукционно зарядно устройство и щедро място за вещи. Срещу доплащане за модела ще бъдат налични къмпинг аксесоари, включително и багажник на покрива с вградена палатка. 

Под капака на Dacia Bigster място ще намира 1.2 литровият, 3-цилиндров турбо мотор с възможност за работа и на газ, който е оборудван с 48-волтова лека хибридна технология, чиято мощност тук достига 140 к.с. Той е куплиран серийно с 6-степенна, механична трансмисия задвижваща предните колела. Над него е позициониран самозараждащият се хибрид с 4-цилиндров, атмосферен бензинов мотор с мощност от 107 к.с., съчетан с електромотор с мощност от 50 к.с., който се захранва на моменти от тягова батерия с капацитет 1.4 кВтч. Според производителят по този начин се постига икономия от 6%.  Серийно хибридната версия се предлага с роботизирана трансмисия, която също задвижва само предните колела. За тези които искат по-голяма проходимост е налична версията 4х4, оборудвана с 1.2 литровият турбо мотор с лека хибридна система, но във версия на мощност от 130 к.с. и 6-степенна, механична скоростна кутия с възможност за няколко режима на работа в зависимост от настилката. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар