неделя, 28 април 2024 г.

Mercedes G580 EQ въвежда нова стратегия за наименование на електрическите модели на марката


 С представянето на електрическата версия на Mercedes G-class, немската компания обяви отказа си за именуването на своите електрически модели и вместо EQG, както се очакваше електрическата G-класа ще носи обозначението G580 EQ. Не е ясно дали новата концепция за наименование на електрическите модели на марката е по-удачна, но така или иначе марката смята, че това би трябвало да подобри продажбите на EV моделите на компанията и те ще бъдат приети по-добре от клиентите. 

Mercedes G580 EQ е веднага разпознаваем с леко промененият дизайн на капака, броните и предната маска, която срещу доплащане може да бъде поръчана с осветена радиаторна решетка. Срещу доплащане единствено за електрическата версия се предлага специално проектирана кутия за съхранение на кабелите за зареждане която е позиционирана на мястото на резервната гума, която също се предлага срещу доплащане. Всичко това води да намаление на челния въздушен коефициент от 0.48 на 0.44, което би трябвало да има значение за автономията. 

Интериора идва с новата MBUX инфо-развлекателна система с опционалният Offroad Cocpit с допълнителни функции включително и "прозрачен капак", която показва на водача състоянието на трасето под автомобила. Първоначално на пазара ще бъде налична само богато оборудваната версия Edition One която струва 192 524 евро, но в по-късен етап се очаква да бъде представена и базовата версия чиито цени ще стартират от 142 600 евро. 

Изцяло електрическата версия на емблематичният офроудър се предлага с четиримоторно задвижване с обща мощност от 588 к.с., които ускоряват тежащият над 3 тона колос от 0 до 100 км/ч. за 4.7 секунди. Тяговата батерия на борда е с капацитет от 116 кВтч. и осигурява автономия до 476 км. Въпреки това неговият приоритет не е в динамичните, а в офроуд характеристиките, които превъзхождат тези на конвенционалната версия. Всеки от четирите електромотора е оборудван със собствена двустепенна трансмисия и не се нуждае от традиционните блокировки на диференциалите, тъй като реално такива липсват. Батерията и всички компоненти са добре запечатени, което дава възможност на модела да атакува водни препятствия с дълбочина до 85 см. Голямо внимание се отделя на безсмисленото въртене на място - наречено от марката G-Turn, което позволява на модела да се завърта около оста си. По-значима е възможността да се преодоляват 100 процентови наклони и странични такива до 35 градуса. Предавката LOW Range за шофиране извън пътя, пък работи с интелигентното векторизиране на въртящият момент, което също е значително по-важно от възможността за G-Turn. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар