През 2001 година, когато марката вече е владение на Volkswagen е представено първото поколение от новата история на модела, което е базирано върху удължената платформа отVolkswagen Passat B5. Така чешкият седан се превръща в по-луксозна вариация на немският седан с близо 10 см. по-голямата си дължина, което се отразява благоприятно на вътрешното пространство. Моделът е толкова сполучлив, че VAG решава да предложи моделът на китайския пазар като луксозен седан под името Passat Lingyu с атрактивна цена. Въпреки ниските си цени, базовото оборудване на първото поколение Skoda Superb не отстъпва на това в немските модели и се предлага с ABS, ESP, климатик, ел. пакет и четири въздушно възглавници. Под капака, място намират познатите от моделите на VW, бензин и дизелови агрегати, а след направеният фейслифт се появява и луксозната модификация Laurin & Klement, друго име в историята на чешкото автомобилостроене, което е предлагало луксозни модели от ранга на Mercedes, а през 1925 година става собственост на Skoda.
Второто поколение на Skoda Superb е представено през 2008 година, като Superb II и също е се уповава на актуалното тогава поколение на Volkswagen Passat, което е валидно и за моделите до ден днешен. Skoda Superb II е с още по-големи размери, като нализа в горния среден клас с наличието и на комби версия в своята моделна гама. За това допринася и наличието на VR6-цилиндровият, 3.6 литров мотор в моторната гама, куплиран серийно с DSG трансмисия и задвижване на четирите колела. Второто поколение също жъне сериозни успехи и налага чешката марка като висококачествена такава, а до 2015 година са произведени над 600 000 автомобила от второто поколение на Superb.
Третото поколение на Skoda Superb е представено през 2015 година базирано на Passat B8. Това автоматично означава, че моделът губи 6-цилиндровият си агрегат, но получава мощни, турбо агрегати с работен обем между 1.4 и 2.0 литра, чиято мощност варира между 125 и 280 к.с. Дизеловите версии са оборудвани с 1.6 и 2.0 литровите TDI агрегати, а за първи път в гамата на модела се появява и хибридна версия. За първи път в моделната гама на Superb се появява и версията Scout, като заместител на Skoda Superb Combi Outdoor.
Популярността на чешкият модел се повишава до такава степен, че Volkswagen решава да премахне седан версията на своят Passat, която реално е заменена от Skoda Superb IV представена миналата година. Моделът е израснал значително във всяко едно направление, като дължината вече възлиза на внушителните 4.9 метра, което го изправя срещу модели като BMW 5-series и Mercedes E-class, а вътрешното пространство дори надхвърля това в споменатите премиум седани. За задвижване Superb IV разчита на последните разработки за бензин и дизелови агрегати на VAG, като част от тях са оборудвани с лека хибридна технология. Налична е и Plug-in хибридна версия, която обаче се предлага само като комби. На борда място намират всички най-нови технологии с която Volkswagen разполага, включително и гласовият асистент с изкуствен интелект и всевъзможни асистенти подпомагащи шофирането. Срещу доплащане чешкият модел дори получава и най-новото адаптивно окачване DCC Pro разработено от VW.
.
Няма коментари:
Публикуване на коментар