Отделът за търговски превозни средства на Mercedes, лансира новата си иновативна, модулна платформа Van Electric Architecture (VAN.EA), която ще послужи за основа на бъдещите търговски превозни средства на кампанията. Първият модел построен върху новата платформа ще бъде наследника на Mercedes V-class и Vito, които тази година ще получат последни актуализации. Дебюта на новият модел се очаква през 2026 година, а до тогава компанията трябва да изглади последните подробности относно изработката на VAN.EA.
Платформата ще бъде изградена от три модула, като първият който включва електрическият мотор ще бъде еднакъв за всички версии. Централният модул отговаря за батерията и ще бъде различен в зависимост от нейният капацитет и дължина на междуосието. Последният модул е проектиран с оглед на внедряването на втори електромотор, за версиите със задвижване на четирите колела.
Съобщава се още, че платформата е проектирана да приюти и новата цифрова система MB.OS, която поддържа автономно шофиране от 2-ро, 3-то или дори 4-то ниво, което обаче няма да стане достъпно преди 2030 година. Производителят съобщава още, че автономията на товарните и пътническите ванове ще бъде над 500 км., а за по-лесното обслужване на клиенти ще бъдат изградени още 10 000 зарядни станции от собствената мрежа на Mercedes, наречена Ionity.
Няма коментари:
Публикуване на коментар