Тази кола няма никаква емблема на Toyota. Само емблеми GR, разхвърляни по тази дълга и ниска каросерия. Предницата се простира напред като нос на голям кораб. Твърдят, че GT е проектиран предимно с цел аеродинамика, като визията е била от второстепенно значение. Е, със сигурност е така. Колата не е особено красива, изненадващо е квадратна и с плоски страни и прилича повече на прототип от Льо Ман. Екстериорът, оформен от аеродинамичните инженери на Toyota от WEC, има остри фарове, съединени от черна лента, образуваща някаква Х-образна форма. Това е, за да се хармонизира с огромните въздухозаборници. Тези отвори, заедно с един в предната част на капака, захранват и охлаждат ненаситния двигател, докато горещият въздух се изхвърля през двойни вентилационни отвори близо до предното стъкло. Плоските калници насочват въздушния поток, който се среща с турбуленцията, изхвърляна от масивните вертикални вентилационни отвори зад предните колела. Много въздух, много дупки.
Но какво се крие под този вентилиран капак? Един нов 4.0 литров, хибриден V8-цилиндров агрегат с два турбокомпресора. Това е добра новина. Лошата е, че е "хибриден" и има някаква модерна конфигурация с турбо "hot-V" и сух картер за понижаване на центъра на тежестта. Добре, по-ниският център на тежестта е хубаво нещо, признаваме. Двигателят е свързан чрез торсионна тръба от въглеродни влакна към осемстепенна автоматична скоростна кутия, която е разположена отзад. Има и електродвигател. И механичен диференциал с ограничено приплъзване. Скоростната кутия използва мокър съединител, без онези досадни преобразуватели на въртящ момент. Като цяло, този силов агрегат произвежда 641 к.с. Което е много. Достатъчно, за да вдигнете над 320 км/ч. Разпределението на теглото от 1750 кг. е почти перфектно - 45% отпред и 55% отзад. Окачването е чрез двойни носачи, има ковани алуминиеви лостове и, разбира се, карбоново-керамични спирачки. Защото ако имате 650 коня, трябва да можете да спрете, преди да влезете в нечий хол. Цялата тази техника е закрепена към изцяло алуминиева рама. Използва се много карбон и пластмаса за намаляване на теглото.
Интериора е функционален и пригоден за всекидневна употреба подобаващ повече за модел на Lexus. Дизайнът на таблото е семпъл, но високата централна конзола създава усещане, наподобяващо пилотска кабина. Очаквайте големи дисплеи за инструментите и инфотейнмънта. Но, за щастие, все още има някакви превключватели за климатика. GT има регулируема система за контрол на стабилността, която се променя с копче на волана. Превключвателят на предавките е ограден от малки функционални бутони, които, в типичния за Toyota стил, включват изненадващо много празни места. Дори в този специално конструиран спортен автомобил от висок клас има празни места за бутони.
Ако искате такъв GR GT ще трябва да чакате доста време, докато влезе в производство. Пускането му е планирано чак някъде през 2027 година. Той ще дебютира заедно със състезателния автомобил GR GT3. А за тези, които се надяват на нов Lexus LF-A е по-добре да гледат настрани, защото този автомобил вече ще бъде шок, ужас! Чисто електрически модел който ще бъде производствена версия на Lexus Sport Concept.






Няма коментари:
Публикуване на коментар