четвъртък, 4 декември 2025 г.

Restomod: JAS Tensei

 


Когато говорим за автомобилни легенди, трябва да бъдем честни: Оригиналната  Honda / Acura NSX е на върха. Разбира се, по днешните стандарти е по-бавна от един добре поддържан скутер, а звукът ѝ е като на усърдна шевна машина. Но тя е ниска, остра, рядка и има онази завладяваща история с Аертон Сена. Само тази връзка вече оправдава абсурдно високите ѝ цени. Но както винаги, някой решава, че може да направи нещата по-добре. такъв е случаят с дългогодишният европейски партньор на Honda, JAS Motorsport. Те са създали нещо, което наричат Tensei. Кръстили са го на японската дума за "прераждане". Всъщност, това е модернизирана версия на класическия изтребител, вдъхновена от наръчника на Singer. Което означава, че са взели нещо съвършено и са го разглобили. За да си направите Tensei, трябва да предоставите своя собствена, безценна, оригинална кола от първото поколение на NSX. Самата мисъл, че някой ще вземе ъглошлайф и ще започне да реже около безценен екземпляр, би трябвало да накара пуристите да избягат с писъци. Но трябва да признаем, че крайният резултат е абсолютно зашеметяващ.

Най-големият шамар за Honda е, че за да направят тази кола по-красива, са се обърнали към...Pinifarina. Да, същата Pininfarina, която е участвала в ранните етапи на дизайна на NSX, преди Honda да ги отпрати. Каква ирония! Колата, която е била предназначена да научи италианците на урок, сега е подобрена от фирма в Милано. Каросерията, изцяло от въглеродни влакна, запазва всички елементи, които правят NSX дизайнерска икона: черният капак, вдъхновен от F-16, задният спойлер и, най-важното, изкачащите фарове, които в наши дни са табу за серийните автомобили. Защото нищо не е по-удовлетворяващо от това да гледаш как тези фарове се появяват в мрака. Ако се вгледате, ще забележите и че нещата са станали по-мускулести. Калниците са по-изпъкнали, въздухозаборниците са по-добре интегрирани, а огледалата са по-елегантни. Предните мигачи и задните светлини са получили тънки LED ленти специално изработени за модела. Други части са направени агресивни до степен на лека вулгарност. Предната броня например, вентилираният капак и гигантският дифузьор с вертикални двойни ауспуси. L-образните ъгли на карбоновата броня може да са малко прекалени, но това е единственото нещо, което можем да намерим като недостатък в стила. Всичко това е подчертано от алуминиеви джанти с Y-образни спици и централно заключване. Изглеждат бързи.


Все още нямаме снимки на интериора, което е подозрително. Но JAS потвърди, че и кабината е преработена от Pininfarina - което е добра новина, защото това е единствената област, в която NSX наистина показва възрастта си и прилича на Civic от 90-те.

Най-важното е, че Tensei ще донесе истинско удоволствие от шофирането от старата школа в тази епоха на широко разпространено турбопълнене и електрически скутери. Ще се задвижва от 3.0-литров, атмосферен V6. Надяваме се, че ще бъде комбиниран с добрата стара, мъжка 6-степенна, механична трансмисия. Няма информация за цената. Но като се има предвид, че дори обикновените NSX NA1 вече се продават за абсурдни суми, очаквайте да платите поне милион за привилегията да притежавате този "нов" модел. Но както казахме, може би парите си заслужават заради тази перфектна ирония: японски шедьовър, който трябва да бъде довършен от италианци.

Няма коментари:

Публикуване на коментар