Когато стане въпрос за неокласики, не можем да не споменем представената през 1990 година Honda NSX. Моделът е отговор на това как виждат японците спортният, двуместен автомобил с централно разположен агрегат. Разработен в златната ера на марката, когато жъне успехи по пистите на Ф1, NSX е първият в света серийно произвеждан автомобил с изцяло алуминиева рама и окачване. За целта е построен нов завод с изцяло нови машини и инсталации за сглобяване, като по-голямата част се осъществява ръчно. В крайната фаза на разработката се намесва и великият Аертон Сена, който участва във фината настройка на модела - окачване, спирачна система и софтуерната карта на двигателя.
За задвижване японците залагат на изцяло алуминиев с титанови биели, V6-цилиндров агрегат с работен обем от 3.0 литра и мощност 270к.с. Той е куплиран серийно с 5-степенна, механична трансмисия, но се предлага и иновативната за времето си 4-степенна Sport Shift трансмисия. Според данни на производителя, тежащото 1350кг. купе ускорява до 100км/ч от място за 5.7 секунди, а максималната скорост възлиза на 270км/ч. В края на 90-те години зад седалките място намира нов - 3.2 литров агрегат чиято мощност е 290к.с.
През 2002 година моделът претърпява козметични промени, а фаровете с капаци са заменени от фиксирани, ксенон фарове заради изискванията на безопасност. Промени се правят и по окачването, а максималната скорост нараства на 282км/ч. В ограничена серия, марката предлага и модификацията NSX-R, която е с около 120кг. по-лека. Тя е със специален аеродинамечен пакет, който осигурява по-добра стабилност в при висока скорост. кормилната система също е модифицирана, а окачването с по-дебели стабилизиращи щанги на предния и задния мост.
Honda NSX се предлага на пазара до 2005 година във версия купе и тарга. Цените през годините варират между 62 и 97 000 долара, което е направо безплатно имайки предвид, че по-това време Ferrari 348 се предлага с шест цифрена сума. Може би не е случаен факта, че през първата година на производство марката е продала близо 2000 бройки, а клиентите чакат близо 1 година за да получат своите екземпляри.
В продължение на точно - 10 години, моделът не се радва на наследник, тъй като марката многократно сменя концепцията за бъдещият модел. В край на сметка през 2015 година е представено второто поколение на модела - Acura NSX.
Няма коментари:
Публикуване на коментар