четвъртък, 4 декември 2025 г.

Buick Electra Encasa е огромен китайски ван с 1320 км пробег и повече екрани, отколкото ви трябват

 


Ето го, най-новото попълнение в редиците на съвместното предприятие SAIC-GM в Китай: Buick Electra Encasa. Този колосален MPV трябва да излезе на пазара утре. а него, тези които следят блога знаят още от април месец, но тогава информацията сочеше, че този модел ще се предлага като ново поколение на Buick GL8. Това е и първият MPV  под новата електрифицирана под-марка Electra на Buick. А какво го крепи? Ами, някаква архитектура, която гордо са нарекли "Xiaoyao". Звучи като нещо, което бихте си купили от IKEA. Electra Encasa върви по стъпките на седана Buick Electra L7. И двете коли показват, че новата архитектура "Xiao Yao" може да бъде използвана както за седани, така и за огромни миниванове. С дължина от 5.26 метра, височина от 1.83 междуосие от 3.16 метра, това е най-големият Buick, който можете да си купите в Китай. Това е повече кола, отколкото вероятно ви е нужна. Ширината варира между 2000 и 2023 мм, което не е особено важно, освен ако не се опитвате да го вкарате в тясна уличка в малко европейско градче. Външният вид, разбира се, включва "затворена решетка" - което е задължително за всичко, което претендира да е модерно и електрифицирано. Фаровете са тесни LED линии. Добре, изглежда като нещо от бъдещето, но под което можете да закачите цялото семейство.

Интериора е мястото, където става абсурдно. Забравете за хубавите, лесни за натискане бутони. Тук имаме тройна конфигурация на екрани отпред, което е напълно излишно. Но, има и още: за да не скучаят пътниците отзад, има 21-инчов, 4К дисплей за задната част на кабината. Това е по-голям телевизор от този, който имахте в хола преди 20 години. Освен това, разполагате с 50-инчов HUD, както и контролни панели за задните седалки. И за разкош - плъзгащи се врати, които се управляват с жестове.  Има и въздушно окачване, което е практично. За да работи целият този цирк от екрани и сензори, се използва чип Qualcomm SA8775P. Има и авангардна система за подпомагане на водача от Momenta, която включва лидар, радар и камери. Резултатът? Градска навигация с автопилот и "паркиране във всички сценарии.


Под капака, или каквото е там се намира, имаме Plug-in хибридна система. Тя съчетава 1.5-литров турбо двигател, който произвежда 180 к.с. с електрически мотор и литиево-желязо-фосфатна батерия. Интересното е, че може да измине 224 км. само на ток (по китайския цикъл CLTC). Това е доста прилично за ежедневно пътуване. Общият пробег обаче е до 1320 км. Това е разстояние, което вероятно никога няма да изминете наведнъж, но звучи добре на хартия. И да, може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5.8 секунди. Което е абсурдно бързо за нещо, което е по същество тухла на колела. Батерията се зарежда от 30% до 80% за около 20 минути, което е  бързо. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар