сряда, 15 октомври 2025 г.

Големият Wagoneer идва, за да спаси Америка с EREV технология

 


Когато някой спомене Jeep Wagoneer/Grand Wagoneer, винаги си представяме някой, който излиза от него с кариран сако, пуловер и лула. Кола, която е била луксозна, преди луксът да стане... ами,  прекалено луксозен. Кадилаци, Линкълни - те са второ поколение. Grand Wagoneer беше оригиналът. Stellantis - компанията, която явно е решила да поеме юздите на света решиха, че с това родословие и луксозния етикет на Jeep в ръцете си, са ударили джакпота през 2021 г. Е, както често се случва в автомобилната индустрия, "нещата не се развиха точно както се очакваше". С други думи: американците явно са казали "Ммм, не, благодаря, ще си взема нещо, което не изглежда като дървена къща на колела." И сега, за 2026 г., идва "преобразяването". Голяма работа! Wagoneеr  и Grand Wagoneеr

 се сливат. Това е като да кажеш, че по-малката версия вече е достатъчно голяма, за да бъде "Grand". Имаме актуализиран дизайн и - дръжте се! Чисто нов силов агрегат с удължаване на пробега.  Казват, че новият външен вид е силно заимства от електрическия Wagoneer S. Аха! Значи са го накарали да изглежда... електрически. Което обикновено означава, че са махнали всички хубави, старомодни истински решетки и са сложили нещо, което прилича на лъскав правоъгълник. На лице е "минималистична решетка със седем слота". Седемте слота са запазена марка на Jeep, нали? Но сега е "минималистична". Светеща. И прелива във фаровете. Това е като да сложиш LED светлини на стара викторианска къща. Отдолу има някакъв "по-изразен централен всмукателен отвор", ограден от Т-образни LED дневни светлини. Какво, не можеха ли да измислят нещо по-добро? 


В интериора? Почти нищо! Jeep казват, че има "незначителни промени". Но "вариантите от по-висок клас". Тоест тези, които струват колкото малка къща  имат нов HUD дисплей. И той бил със "значително по-голямо зрително поле и два пъти по-голямо разстояние на виртуалното изображение". Това е като да кажеш, че новият ви проектор е... по-голям. Фантастично. Защото, знаете ли, предишният дисплей беше твърде малък и твърде близо, за да си го гледаш. Инфоразвлекателната система Uconnect5 е по-голяма – 12 инча, заменяйки предишните 10,1 инча. Защото, очевидно, колкото по-голям е екранът, толкова по-малко гледаш пътя.


А сега, под капака. Имаме познатия 3.0-литров редови 6-цилиндров двигател с два турбокомпресора и 420 к.с. Прилична мощност. Но, уви, Jeep очевидно е спрял да предлага варианта с висока мощност, който развиваше 540 к.с.. Ето това е разочароващо. Явно са решили, че 540 коня е твърде много за кросоувър, който хората така или иначе не купуват. Голямата новина е Grand Wagoner EREV със задвижване  заимствано е от Ram 1500 REV. Имаме 92 кВтч. батерия и 3.6 литров, V6-цилиндров Pentastar, който действа като генератор. резултатът е: 647 к.с. Този SUV ще прави 0-96 км/ч за 5 секунди. Пет секунди! Това е бързо! И пробег над 805 км. Производството започва по-късно тази година, но този "Range Extender" ще дойде "в по-късен етап". Което обикновено означава, че ще го видите, когато Stellantis решат, че са го накарали да работи правилно.


Няма коментари:

Публикуване на коментар