неделя, 17 април 2016 г.

Класики: Jeep Wagoneer/Grand Wagoneer

Представеният през 1962 година Jeep Wagoner/Grand Wagoneer, всъщност е пра родителят на днешните SUV модели. Това е първият автомобил с повишена проходимост, чиито интериор по нищо не отстъпва на по-луксозните автомобили. Този модел е и най-дълго произвежданият в историята на марката и то без осезаеми промени в механиката и концепцията. Едва през 1970 година англичаните представят Range Rover, който днес доминира в този сегмент, но тогава той все още е далеч от комфорта, който предлага американският модел. 
Неговата тайна се крие в независимото предно окачване, което допринася за комфортната возия и доброто поведение на пътя при по-висока скорост. Серийното оборудване включва хидроусилвател на волана и автоматична трансмисия, което пък го прави и лесен за шофиране и от представители на женския пол. В по-късен етап се предлагат и регулируем волан, радио, климатична инсталация, В началото Jeep Wagoneer се задвижва от 3.8 литров, 6-цилиндров, бензинов агрегат с мощност 142к.с. Малко по-късно компанията предлага и модел с с работен обем на двигателя от 5.4 литров, V8-цилиндров мотор, и мощност 254к.с. Именно тогава този автомобил става любим на американците и присъства в почти всяко по-заможна семейство. През годините под предния капак намират място само 8-цилиндрови агрегати с работен обем между 4.2 и 6.6 литро, чиято мощност достига 274к.с. 
По отношение на дизайна, през годините до 1991 година, когато производството на модела е прекратено няма съществени разлики. До средата на 80-те години Wagoneer се предлага с 3 и 5 врати. Популярни са версиите с дървени фурнири на страничните панели, което отличава луксозните модификации по това време. Луксът при тях е изведен на съвсем различно ниво не познато за автомобилите от този клас. В началото на 80-те години Grand Wagoneer разполага с ел. стъкла, ел. седалки, климатик, централно заключване, автопилот и др. С това оборудване моделът се издига до нивата на луксозните лимузини, но и цената също е висока за тогавашните стандарти и надхвърля 13 000 долара. 
Последната серия на модела се предлага от 1987 година и е оборудвана предимно с модерният тогава, 5.9 литров агрегат и автоматичната система за задвижване на четирите колела - QuadraTrack и SectTrack. Надеждността и големият интерес към този модел е пословична и днес, което го прави и интересен за колекционерите. Към днешна дата добре запазен екземпляр се предлага на цена значително по-висока от тази на която се е предлага в магазина. В момента марката не разполага с директен наследник на луксозният SUV, макар и наличието на  Jeep Grand Cherokee. Преди няколко години се заговори, че Jeep ще възражда името Grand Wagoneer и дори в Плановете на Chrysler - Jeep до 2015г., но до представянето на такъв модел така и не се стигна. Все пак марката не се е отказала своята цел и присъства в най-новите Планове на Jeep до 2018г. 








Няма коментари:

Публикуване на коментар