сряда, 15 октомври 2025 г.

Alfa Romeo Tonale: Толкова много технологии за кола, която никой не иска

 


Изглежда, че Tonale - това нещо на Alfa Romeo, което прилича на уголемен хечбек, се е представило... ами, не особено добре и не случайно бе сложен в списъкът с претендентите на най-грозния автомобил за 2022г. на AutoblogBG. Статистиката показва, че продажбите са се сринали с 23%, което е доста конкретен начин да се каже, че клиентите са го избягвали "като стършел". Доста грубо, но разбираемо, защото както знаем - колите, които се опитват да бъда едно и друго, често се провалят. Италианците са направили това, което всеки отчаян родител би направил с дете, което не иска да си общува - преоблекли са го. Фейслифт. Казват, че имал "много по-изразителен вид". Което обикновено означава, че са го накарали да изглежда малко по-сърдит. Има тази нова предна част, където са взели решетката 'scudetto' (това е италиански за малък щит, ако не знаете . И ние не знаехме.) и са я вдлъбнали, вдъхновени от някоя си 33 Stradale. Сега е с някакви хоризонтални линии и черна рамка. Имат и малко по-агресивна броня и, забележете, по-къс преден надвес. Ето ви един интересен факт, който никой никога няма да забележи: разширили са предните и задните следи. Това, заедно с актуализираните емблеми и новите джанти - които, надяваме се, не са прекалено суетни - би трябвало да свърши работа. А, има и три нови цвята: Rosso Brera, Verde Monza и Giallo Ocra. Доста италиански. 

Интериора е както обикновено, изглежда, че не са си дали много зор. Пише "до голяма степен е пренесен от миналото". Но чакайте, Alfa Romeo обещава "по-добри материали, цветове и покрития". Сега има нови контрастни шевове по таблото, вратите и подлакътника. И за първи път можете да получите червен кожен салон, което е много важно, ако искате да приличате на разярен италиански портиер. Споменава се и преработена централна конзола и... о, велико чудо, нов ротационен скоростен лост. WTF? Това звучи като нещо, което едновременно е елегантно и ще се счупи след пет години. Получавате 12.3-инчов цифров инструментален панел 'Telescope' - звучи като нещо, което ще ви покаже Юпитер, но вероятно показва само скоростта – и 10.2-инчова инфоразвлекателна система Alfa Connect. Казват, че е "изживяване, подобно на смартфон". Което е чудесно, но последното нещо, което искаме в колата си, е още едно устройство, което ще ме разсейва, докато се опитвам да намеря пътя до магазина. Имаме Apple CarPlay и Android Auto, безжични, разбира се, защото кабелите са за пещерни хора.  И накрая, безопасността. 5 звезди от Euro NCAP. Браво. Асистенциите за шофиране са с автономия от ниво 2, което означава, че колата може да се опита да шофира вместо вас, но вие не трябва да си сваляте ръцете от волана. Имаме "интелигентен адаптивен круиз контрол с центриране в лентата", което звучи като постоянно разправия с колата.  Система за откриване на мъртва зона, откриване на напречен трафик отзад и наблюдение на вниманието на водача. Надяваме се, че ако погледнеш настрани за повече от две секунди, колата няма да изпищи като раздразнена съпруга. И разбира се, автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти. Което е добре. Комфортът и изживяването в автомобила са подобрени. Разбира се, това е мантрата. И как го постигат? С аудио система! Първокласна такава от Harman Kardon с мощност 470W и  цели 14 високоговорителя и субуфер.  Явно са решили, че най-важното нещо е да можеш да слушаш Дюран Дюран или някоя оперна ария на такова ниво на звука, че да разтърсиш пломбите на пешеходците. 


Получавате и двузонов климатик с AQS сензор, за да може шофьорът да е замръзнал, а пътникът да се поти. Перфектен баланс. А AQS сензорът? Това вероятно е някакъв датчик, който казва, че въздухът е достатъчно чист и може да дишате. И, разбира се, малко електроника за видимост: електрохромни огледала, които се затъмняват автоматично, за да не ви заслепяват фаровете на онзи идиот отзад, плюс, отопляеми и вентилирани предни седалки. Това е важно. Защото в Италия може да стане доста горещо, но и доста студено. Така че можете или да се пържите, или да ви е топло. Вентилацията е чудесна, защото предотвратява ефекта на "запарения гръб", което е истинско бедствие за всеки уважаващ себе си шофьор. Накратко, натъпкали са го с всичко, което може да се намери в един каталог за автомобилни екстри. Всичко, което да ви накара да забравите, че все пак карате... ами, Tonale.


От Alfa Romeo обясняват, че предлагат гама от двигатели, за да задоволят различни пазарни изисквания и разнообразна клиентска база. С други думи: "Трябва да продаваме коли на всички." И така, имаме Tonale Hybrid с 1.5-литров турбо двигател  и мощност 175 к.с. с турбокомпресор и променлива геометрия (VGT), който е "разработен ексклузивно за Tonale". Ексклузивно! Което е доста изненадващо, тъй като обикновено това означава, че е по-скъпо за ремонт. С 7-степенна трансмисия с двоен съединител и предно задвижване.  За тези, които са се предали на мисълта, че живеем в 21-ви век, имаме 1.6-литров дизелов двигател със 130 к.с. Дизел! В малък италиански кросоувър! В Европа, разбира се. Този е с 6-степенна автоматична кутия и "ограничен разход на гориво". И е идеално решение дори за интензивна употреба. Предполагаме, че интензивната употреба в този случай означава да стоиш в задръстване в Милано. На върха на хранителната верига са Q4 Ibrida Plug-In вариантите. Q4 означава 4x4, нали? С електрифицирано задвижване на четирите колела. Предлагат се със 190 к.с. и по-мощен модел с 270 к.с. - максималният израз на производителността и технологичната ефективност. А говорим ли за Америка, изглежда, че са решили, че целият Plug-in безпорядък не си заслужава усилията. Той е мъртъв. RIP. Явно са казали "нека просто да сложим един голям двигател" и са избрали 2.0-литровия, 4-цилиндров двигател с турбо, който изкарва 268 к.с. Той е куплиран с 9-степенна автоматична кутия. Девет! Защо? Кога изобщо някой използва девета предавка? Предполагаме, че е стандартно 4x4.


Няма коментари:

Публикуване на коментар