понеделник, 7 февруари 2022 г.

Това е Alfa Romeo Tonale

 По-добре късно, от колкото никога! Дали тази максима важи за производствената версия на Alfa Romeo Tonale Concept , времето ще покаже, а друг е въпросът въобще дали е нужен подобен модел с емблемите на италианската марка, която в миналото предлагаше модели насочени към клиенти ценящи италианският темперамент. Официалната премиера на Alfa Romeo Tonale ще се състой утре, но пред нас са първите официални снимки на модела придружени с оскъдна информация относно техническата част. Страхуваме се, че опасенията за тясна свързаност с остарелият вече Jeep Compass ще се окажат верни, което ако се потвърди - още повече ще намали шансовете на Tonale да бъде приет радушно от феновете на марката. Добрата новина до някъде е, че дизайнерите спазиха обещанието си и пренесоха максимално дизайна от концептуалният модел в серийната версия, макар и с промени съобразени с ежедневната употреба и някои параметри, които трябва да бъдат спазени във връзка с безопасността спрямо околните участници в движението. 

Новият италиански кросоувър ще се предлага с 1.5 литров, бензинов, турбо мотор във версии на мощност от 130 и 160 к.с., снабден с лека хибридна технология работеща под напрежение от 48V. Серийно трансмисията е 7-степенна, двудискова предаваща движението към предните колела. За тези, които искат дизелов мотор е предвидена версия с 1.6 литровият - Мultijet и мощност от 130 к.с., куплиран с 6-степенна, двудискова скоростна кутия задвижваща предните колела. На някои пазари ще бъде налична и бензинова версия с 2.0 литров, турбо мотор и мощност 256 к.с., куплиран с 9-степенна, автоматична трансмисия. За тези които искат задвижване 4х4 е предвидена Plug-in хибридна версия - Q4 с електромотор на задният мост. Именно, тя стана причина за забавянето на модела, а дали си е струвало преценете сами. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid се задвижва от 1.3 литров, турбо, бензинов мотор и електромотор позициониран на задният мост  задвижващ съответно задните колела. Общата мощност на системата е 275 к.с., трансмисията е 6-степенна, автоматична, като производителят съобщава, че в изцяло електрически режим при напълно заредена батерия с капацитет от 15.5 кВтч., ще могат да бъдат изминати до 80 км. 


За съжаление от интериора на концепцията няма и помен. Все пак пред водача място намира цифров инструментален панел с кръгли, дигитални циферблати предаващи спортна атмосфера, а на централната конзола е разположен стоящ 10.3-инчов, широкоекранен дисплей за инфотейнмънт системата. Повече подробности очакваме да станат достъпни до броени часове, както и снимки с висока резолюция, които ще бъдат добавени към този пост. Потвърдено е, че до 2026 година марката ще представя, всяка година по един нов модел, а от 2027 година, всички нови модели с емблемите на Alfa Romeo ще са изцяло електрически.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

След представянето на официалната информация опасенията, че Tonale е построена върху устарялата вече платформа от Jeep Compass и респективно Fiat 500x се потвърдиха. Макар и производителят да уверява, че новостите в нея са много, то каквото и да си говорим моделът на Alfa, реално няма какво ново да предложи, камо ли да се конкурира с модели като BMW X1, чиито наследник се очаква съвсем скоро и Mercedes GLA (H247), все модели които вече са се наложили стабилно на пазара. За съжаление Stellantis, трябва да е подготвен за  провала на този модел, още повече, че в момента голяма част от купувачите се насочват към напълно електрически модели, каквото версия липсва в портфолиото на Tonale. Все пак става ясно, че италианският модел разполага с известно количество козове в ръкава си с които ще се опита да привлече вниманието към себе си. Такива например са серийните, четирибутални спирачни апарати от Brembo, адаптивните амортисьори от Koni, които идват срещу заплащане и перфектно настроената кормилна система, която според производителят е най-прецизната в своя клас. 

Серийно Alfa Romeo Tonle идва с високо оборудване, което включва множество системи и асистенти подпомагащи шофирането. Иновативният пакет - NFT, предлаган също серийно, записва данни за цялостната поддръжка, всички извършвани ремонти или записани грешки по време на експлоатацията, като по този начин се гарантира по-висока стойност при продажба на вторичния пазар. Системата обаче ще може да бъде изключена по желание на клиента. Моделът ще се предлага с гаранция от 8 години или 150 000 км., като по този начин марката ще се опита да изглади своя имидж. Продажбите на Tonale в Европа ще стартират от 2023 година, като цени все още не са известни. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар