петък, 6 юни 2025 г.

Porsche 963 RSP: Или как да изглеждаш напълно нелепо на път към работа


Колко шантав трябва да си, за да се събудиш една сутрин и да си кажеш, че искаш състезателен болид от Льо Ман, просто за да отидеш да си пиеш сутрешното кафе? За повечето хора, това е като да решиш да отидеш до магазина за хляб с изтребител F-16. Напълно абсурдно, нали? Е, не и за Роджър Пенске, собственик на Penske Motorsports. Той се е свързал с дългогодишния си партньор - Porsche, и е направил поръчка именно за такъв автомобил. Резултатът? Porsche 963 RSP. Това е все едно да поръчаш домашен любимец крокодил, но да настояваш да е обучен да ти носи вестника сутрин. Все пак, това е изцяло пригоден за цивилни пътища спортен болид от 24-часовата надпревара за Льо Ман, изграден от нулата специално за нуждите на Пенске. Е, какво да кажем - имаш пари, угаждаш си! Някои си купуват яхти, други острови, а Роджър - състезателна кола за кафе. Всеки с приоритетите си! 


В резултат на това, състезателният болид е получил леки промени в дизайна, нови фарове с мигачи, както и задни светлини. Карбоновата каросерия вече е обработена по-прецизно и е получила боя Martini Silver , а не е облепена с фолио, както е при състезателните болиди. Това е като да дадеш на един бодибилдър костюм по мярка от Zegna, вместо обикновен спортен екип. Интериорът е издържан в кожа Alcantara. Няма климатик, но пък има специално изработена на 3D принтер стойка за сутрешното кафе и клаксон, за да подсвирквате на тиктокърките в случаи, че не са ви забелязали. 


За задвижване Porsche 963 RSP разчита на 4.6 литров, V8-цилиндров би-турбо мотор с мощност 680 к.с., куплиран с 800-волтова хибридна система и електромотор с мощност 68 к.с. Скоростната кутия е 7-степенна, секвенциална, предаваща движението към задните колела. Като цяло, всичко е пригодено за ежедневна употреба, а окачването е повдигнато и с по-меки настройки. Така че, не си и помисляйте да се правите на пилот по обществените пътища, тъй като може да се изненадате от някоя кръпка по асфалта. Това е все едно да отидеш на писта с кола за рали Дакар - може и да е бърза, но не е за там, нали? 


Никой не говори за цена, но така или иначе, този модел е по-скоро демонстрация за това как един пистов болид може да бъде опитомен. Повече като лъв, който е обучен да ходи на повод, от колкото диво животно. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар