100 години не са малко! По-малко от месец, след като марката отпразнува своя вековен юбилей на 6-ти юни, е време да погледнем назад към славното минало на Chrysler и да си зададем един тъжен въпрос: къде отиде целият този блясък? От пионер в автомобилостроенето, през иноватор, до... марка с един-единствен модел в гамата. Горчиво, но факт.
Когато Уолтър Крайслер основава компанията през 1925 г., той едва ли си е представял, че един ден вековният юбилей ще бъде отбелязан с... какво точно? С един миниван в лицето на Chrysler Pacifica . Някога Chrysler беше символ на американския разкош и инженерна мисъл. Спомняте ли си златните години, когато 300C беше "писък на модата", а Pacifica не беше просто миниван, а луксозен SUV, който така и не бе приет радушно от клиентите, но предлагаше нещо различно.
Марката премина през какво ли не - Голямата депресия, Втората световна война, възходи и падения. Купуваха я, продаваха я, сливаха я с германци (DaimlerChrysler), с италианци (Fiat Chrysler Automobiles), а сега е част от голямото семейство на Stellantis. И сякаш с всяко сливане, от нея оставаше по нещо по-малко. Като сапун, който става все по-малък след всяко ползване. В момента, когато отваряш сайта на Chrysler, те посреща... Pacifica. Единственият, неповторим, велик миниван. Разбира се, той е добър и удобен, просторен, с плъзгащи се врати, идеални за семейства. Но... това ли е всичко, което остана от някогашния гигант? Една марка, която някога е произвеждала емблематични спортни коли, иновативни концепции и луксозни седани, сега е докарана дотам, че гордостта ѝ е един семеен автомобил. Колко иронично!
От Stellantis обещават светло бъдеще за Chrysler. Електрическо бъдеще! Разбира се, всички обещават електрическо бъдеще. Но какво точно означава това за Chrysler? Ще видим ли отново иновативни и смели модели, които да вдъхнат нов живот на марката? Или ще е просто поредната порция преработени платформи от други марки в концерна, на които да се лепне емблемата на Chrysler? Съдейки по концепциите представени в последните години (Chrysler Airfow Concept и Chrysler Halcyon EV Concept)q, бъдещето на марката е не е светло. Надяваме се, че след 100 години история, марката все пак ще успее да се измъкне от тази незавидна ситуация и да си върне поне малка част от някогашния блясък. Защото да празнуваш вековен юбилей с един миниван... ами, това е като да празнуваш рожден ден без торта, но с много спомени за нея.
Няма коментари:
Публикуване на коментар