Изминаха малко повече от четири години, откакто Volkswagen обяви SSP модулната платформа за електрически превозни средства, което е нещо като магическа пръчка, която ще реши всички проблеми на света, поне тези на VW. Първоначално се планираше тази платформа да е готова за масово производство досега, като миналата година Italdesign дори представи Концепцията на Italdesign Asso di Picche In Movimento, но разбира се пристигането ѝ беше отложено за края на това десетилетие. Както винаги, когато нещо се обърка във VW, многобройни германски медии бързат да обвинят за това софтуерното подразделине на марката, което е все едно да обвиняваш компютъра си, че не можеш да си направиш кафе. Германският автомобилен конгломерат обаче вече е готов да обсъди SSP и, пригответе се, ето една изненада!
Въпреки че SSP е предимно електрическа платформа, тя ще може да побере ДВГ. Да, правилно прочетохте, VW откри топлата вода. Но не се радвайте прекалено много. VW Group планира да ги използва само за удължаване на пробега, като конвенционалните двигатели ще действат единствено като генератори за зареждане на батериите, което вече всички китайски производители масово използват за своите модели. Технологията e-Power на Nissan, също следва подобен принцип: бензиновият двигател захранва батерията, а не служи за задвижване. Защото, очевидно, най-добрият начин да си "зелен" е все пак да имаш един двигател, който просто си бръмчи, докато батерията ти се зарежда.
Един от най-забележителните модели, които ще използват архитектурата SSP, ще бъде Golf 9, който, разбира се, ще бъде и изцяло електрически. Той би трябвало да пристигне до края на десетилетието и ще съществува едновременно с конвенционално задвижвания Golf 8, дори до 2035 година. Електрическият Golf ще се произвежда във Волфсбург, докато производството на конвенционалните модели ще се премести в завода в Пуебла, Мексико, през 2027 г. Защото е по-евтино да сглобяваш старите неща далеч от дома.
Няма коментари:
Публикуване на коментар