понеделник, 20 октомври 2025 г.

**Обновеният Zeekr 7X не се страхува от нищо и се подиграва с европейските производители

 


Два са вариантите: или китайците от Zeekr са решили, че могат да си позволят да блъскат фейслифт на модел само година след премиерата му, или просто се чудят какво още да му сложат на тоя електрически SUV, за да го продадат. Изглежда, че и двете са верни. Днес китайците полумават обновеният Zeekr 7X. Една година, а вече нов. С по-голям мотор. С по-голяма батерия. С повече от всичко. И сега, най-циничната част: ако платиш някакъв депозит, ти свалят 7000 юана от цената. Чист маркетингов трик. Екстериорът? Седем цвята. Размерите са си същите. Не са променили формата, а съдържанието. 4.8 метра дължина. Остава си солиден SUV.

Този "нов" 7X идва стандартно с някаква си G-Pilot H7 система от Geely. Това е система за подпомагане на шофирането, поддържана от 31 сензора и захранвана от чип Nvidia Drive Thor-U със 700 TOPS. Не ме питайте какво е TOPS, но явно е много. Тези китайци не се шегуват с хардуера. Системата H7 може да прави навигация "от врата до врата" без HD карти. Което, погледнато отстрани, звучи като: „ние сме толкова добри, че не ни трябват вашите карти“. Другото голямо нещо е 900-волтовата архитектура, която позволява да зареждаш от 10% до 80% за 10 минути. Десет минути! Това е колкото една цигара и едно кафе. Точно това е мястото, където електрическите коли трябва да бъдат. Сравнете го с предишния модел, който е бил по-слаб, по-бавен и се е зареждал... ами, по-дълго. Базовата версия е с мощност е 496 коня и един електромотор на задните колела. Ускорява до 100 км/ч. за 5.4 секунди и има автономия от 620 км с някаква си Golden Brick батерия. След това имаме версия пак с 496 коня, но с по-добра батерия от CATL, която доставя автономност от над 800 км. На върха в гамата е двумоторната версия с мощност 784 к.с., която ускорява до 100 км/ч. за 2.9 секунди. Под три секунди за един китайски електрически SUV. Същата Qilin батерия, 715 км пробег. Този автомобил е по-бърз от повечето спортни коли, които сте карали. 


Интериорът е все още същият: 15-инчов централно разположен екран за инфо-развлекателната система и плосък волан. Но сега идва най-интересното -  луксът, който никой не е искал. Сензорни - автоматични врати без рамки. За да изглежда по-скъпо, отколкото е. Електрическа поставка за краката на задните седалки. Вграден хладилник, който може и да топли! От минус 6 до плюс 50 градуса! Защо ти трябва да си топлиш лимонадата? Не знаем. Но го имаш. Задни масички и 1187 мм място за краката, както и 905 литра багажник и 40 места за съхранение в купето. Китайците не просто настигат. Те слагат 784 коня, хладилник с отопление и 10-минутно зареждане в един SUV. Има ли смисъл? Или просто се опитват да ни замажат очите с едни големи цифри?


Няма коментари:

Публикуване на коментар