Под този опушен капак от Lexan, който е покрит с отвори за отвеждане на топлината на двигателя който е само с 6-цилиндъра. Шест! Не крещящия, апокалиптичен V8, който прослави епохата Rad, и който ви кара да се чувствате, сякаш сте седнали върху действащ вулкан, а сте се запътили към супермаркета за мляко. Шест цилиндъра, но с две турбини и хибридна технология, които доставят 819 к.с. Ето и малко суха информация, която е неизбежна. Общото тегло на модела е 1550 кг. Скоростната кутия е 8-степенна с двоен съединител, а капацитетът на тяговата батерия е 7.5 кВтч. Ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема - 2.9 секунди, а максималната скорост е над 330 км/ч.
Въпреки тази дребна, цилиндрова несполука, Ferrari SC40 е притегателно, изключително и изискано нещо. Има някои дизайнерски решения, които са откраднати по най-добрия възможен начин, директно от най-доброто десетилетие на миналия век. Най-крещящият елемент, разбира се е задното фиксирано крило. Имаме и мрежестата престилка, за да помогне на горещия въздух да се изниже. Разбира се, иначе колата ще започне да се топи. Квадратният заден ръб на предния калник е още един винтидж мотив. А масивните странични отвори за въздуха са като като надути ноздри! Но, разбира се, SC40 не е F40. Не, линиите са по-елегантни, а калниците са по-извити. Това е модерна кола, която все пак издава своите корени от 296 GTB. И ето стигаме до един съвсем лек проблем: Някои части изглеждат просто не на място. Гланцовите черни акценти под фаровете? Все едно си сложил чифт маратонки с костюм. Има и още - този уникален модел не е боядисан в легендарното Rosso Corsa. Онова червено, което трябва да е запазена марка. Вместо това е покрит с перлен слой боя Bespoke Bianco SC40. Бяло! За Бога, Ферари! Бяло е за хладилници и перални и други марки. Освен това колата е с модерни джанти с вихров дизайн, които изобщо не приличат на звездообразните колела Speedline на F40. Може би това е умишлен избор. Може би. Вероятно, за да помогнат н тифозите да преглътнат факта, че са оборудвали своето най-ново творение с V6, вместо с мощен, крещящ V8. Сякаш трябва да се извиняват!
Интериорът е останал същият. Пространството за краката, облегалките на седалките, таблото и воланът са изработени от карбон и кевлар. Това е материалът, който направи F40 толкова брутално лек, че изглеждаше като шега с колела! А червената жакардова материя на седалките е още една ретроспекция. Черна алкантара? Тя напомня за строгото, мъхесто арматурно табло на оригинала. Строго, но не скучно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар