петък, 17 октомври 2025 г.

Добре дошли в клонингите: Защо Geely произвежда един и същ автомобил под две различни имена?

 Казано накратко: този нов Geely Starshine 7 е по-големият брат на Starshine 6. Ама не "по-голям брат", дето е сменил дрехите и е пораснал, а по-скоро братовчед, когото не можеш да различиш от далече. Трябва ти сравнение с две почти еднакви изображения, за да ги разграничиш. Ето дотам стигнахме. Автомобилната индустрия се превърна в игра "Открий десетте разлики" за хора с много пари и малко въображение. Ето това е Geely Starshine 7 - поредното доказателство, че в днешния автомобилен свят има само една цел: да се продаде старото за ново, и то в по-голяма опаковка.

Разликите? Предницата на "седмицата" е с абсолютно същата броня. Решетката? Същата, с вертикални хромирани жалузи. Само че - внимание! Ламелите били по-големи. Грандиозна разлика. И фаровете били леко по-различни. Имало и някакви допълнителни сензори на калниците за автономната система за шофиране. Тоест, ще се движи сам, докато ти се чудиш дали караш "шестица" или "седмица". Силуетите са идентични. Един и същ евтин калъп. Отличителни корнизи, класически огледала и дръжки на вратите. Класически, разбира се, защото не са прибиращи се - да не забравим, че може да ги забранят в Китай, въпреки че това си е чиста проба пестене на пари. Външните размери - 4958 мм дължина. Със 152 мм по-дълъг от "шестицата". С 96 мм по-дълго междуосие. Ето това е. Вземаш старата кола, разтягаш я малко, лепиш нова цифра и готово - нов модел. Гениално просто.

Под капака е сложена хибридната система EM-i AI Hybrid 2.0. Звучи като от научна фантастика, но всъщност е просто с 1.5 литров бензинов мотор и то атмосферен, демек без турбо. Произвежда жалките 112 к.с., които трябва да помръднат близо два тона метал. Този хибриден модел тежи 1815 кг. Максималната скорост била 190 км/ч. Китайската марка, естествено, мълчи за трансмисията и мощността на електрическия мотор. Знаем само, че "шестицата" има 163 к.с. електромотор. И се предполага, че по-големият модел ще има по-висока мощност. Разбира се, ще има. Иначе защо да го купуваш? Батерията е литиево-желязо-фосфатна от някаква си China Innovation Aviation Technology Group. Пълно заглавие, което не казва нищо за капацитета ѝ. Защото и това не е важно. Важното е, че е ново, че е "зелено" и че е поредното, което серийно излиза от едни и същи поточни линии, докато ние се чудим защо всички нови коли изглеждат еднакво.

Няма коментари:

Публикуване на коментар