Преди два месеца ни показаха някакъв концепт - RAM Dakota Nightfall. Голям шум, голяма работа. Уж се връща легендарното име, уж нещо "американско" идва. Ама не! Историята е ясна: Dodge Dakota спря да се прави през 2011-а. 30 години беше на пазара, беше нещо. Сега, след 14 години, се появи наследник. Истинският въпрос е: на кого точно е наследник? Премиерата бе в Аржентина, защото, видиш ли, е предназначен за Южна Америка. Защо ли? Защото там хората още вярват, че надписът "Ram" означава нещо повече от логото на китайския им партньор.
Нека бъдем честни. Този нов Ram Dakota не е никакъв самостоятелен модел. Погледнете го отстрани. Вижте му профила. Това е гротеска кръстоска, на която са лепнали различни емблеми. Близки роднини? Peugeot Landtrek, Fiat Titano, RAM 1200. Всичките те са прекръстени версии на един и същ, сглобен в Китай, Changan F70. Значи, американска легенда, възродена като китайска салата от фирмени емблеми. Браво! Едно време "Ram" беше символ. Сега е просто лепенка върху азиатска платформа.
Какво всъщност е Ram Dakota при положение, че е идентичен технически с Ram 1200? Може да се смята като по-луксозна негова версия и по-близък роднина с Changan (Deepal) Hunter макар и да не притежава хибридно задвижване. Засега пуснаха само офроуд версията - Ram Dakota Warlock. Звучи злокобно, нали? "Вещер". А всъщност е пикап с LED фарове, дето свети като коледна елха, някаква решетка, стъпала, за да се катериш по него като по стълба, и един ролбар, който изглежда повече за украса, отколкото за защита. Товарното легло било с 1200 литра обем. Важно е, да. И 17-инчови джанти, двуцветни, разбира се, с гуми за всякакъв терен. За да не се изложиш, докато караш до мола в Буенос Айрес.
Салонът на този RAM се различавал от братята и сестрите му от Stellantis. Защо? Защото са взаимствали от Hunter. Вместо да седнат и да направят един оригинален, достоен за името "Ram" интериор, те просто са взели по-новия китайски дизайн. Един цифров панел на таблото, където са натъпкали уредите и 12.3-инчовия екран. Разбира се, с Android Auto и Apple CarPlay. За да не ти е скучно, докато се чудиш защо плащаш за "Ram", а караш "Changan". Централната конзола има подложка за безжично зареждане и поставки за чаши. Всичко е за удобство. А логата на Ram? На волана, на подлакътника, бродирани по седалките. За да не забравиш случайно какво си купил и да можеш да убедиш съседите си. Имало и шест въздушни възглавници, адаптивен круиз контрол. Всичко, за да изглежда "премиум", докато под капака си стои евтината сметка.
А там имаме 2.2 литров Multijet с мощност 200 к.с. Същият двигател, който ще намериш в Peugeot и Fiat. Иронията е пълна. Идвал само с 8-степенен автоматик. Разбира се, има и задвижване на всички колела с блокаж на задния диференциал. Все пак трябва да може да тегли до 3.5 тона. Товароносимост - 1020 кг. Цифрите са налице, за да замажат очите. Производството вече върви в завод на Stellantis в Кордоба, Аржентина. До края на годината е по дилърите. Докъде стигнахме? Американска легенда, възродена от китайска платформа, с френско-италиански двигател, сглобена в Аржентина, за да бъде продадена на хора, които копнеят за "голямата" марка. Ето това е автомобилният пазар днес - една голяма, глобална лъжа, пакетирана с различен етикет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар