събота, 25 октомври 2025 г.

Hyundai Venue 2025: Един нов, макар и малко скучен, начин да отидеш до магазина в Индия

 


Това е второто поколение на Hyundai Venue. Казват, че изглежда „напълно нов“, което, разбира се, е чудесно. Но нека бъдем честни - това е просто поредният малък, леко безличен SUV, предназначен за претъпканите улици на Индия макар, че моделът е известен и на пазарите в Америка. Нещо под четири метра. Почти кола. Дизайнерите са решили, че лицето трябва да бъде „по-остро“. Разбира се. Изцяло преработена предница. И сега имаме тази широка, свързваща LED светлинна лента по капака. Присъединява се към дневните светлини. Получава се С-образна шарка. Целият свят е обхванат от манията по свързаните LED светлини. Скоро явно ще си купуваме и тостери с LED ленти. Основните фарове са спуснати ниско долу, вертикални. Рамкирани с дебели черни пластмаси. Изглежда... модерно. Решетката е квадратна и лъскава. Има малко хром, за да не е прекалено скучно. И голяма, дебела сребриста плоча отдолу. За да изглежда, че може да мине през джунгла, докато всъщност се бори с бордюр в мола. Явно това е новата дизайнерска философия на Hyundai: да прилича на по-големите си братя Creta и Alcazar . Тъжно е, когато всичко започне да изглежда еднакво.

Интериорът. Това е мястото, където е истинското „вдигане на летвата“. Нова цветова схема: тъмно морско синьо и гълъбово сиво. Звучи като тапет от 90-те, но казват, че е свежо и звучи премиум. Седалките са с еко кожа. Разбира се. А таблото е изцяло преработено. И най-важното: има двоен цифров панел с два 12.3-инчови дисплея. По-големи, отколкото в Creta или Alcazar! Вече не може да се купи кола без тези проклети екрани. Всичко е сензорно, но Но, не са се отказали от физическите контроли на климатика. Има си копчета, има си ключове. Правилният начин да управляваш нещо, без да откъсваш очи от пътя. Има и асистенти за шофиране, като пълният пакет позволява автономно шофиране от ниво 2. Срещу доплащане новият Venue може да бъде оборудван със сенници на задните прозорци, вентилирани предни седалки, амбиентно осветление, камера с обзор 360 градуса, предни сензори за паркиране и озвучителна система от Bose. 


Двигателите са същите. Няма да се натоварваме с излишни нови разработки. Но дизелът най-сетне идва и с автоматична кутия с преобразувател на въртящия момент. Отлично. Сега можете да седите в задръстването, без да се налага да си упражнявате левия крак. Бензинът е на линия, разбира се. Две малки сърца с работен обем от 1.0 и 1.2 литра, като първият е с турбо компресор. Извадили са от тях 120 и 80 к.с. Куплирани са с 5 или 6-степенна механична трансмисия - за тези, които все още държат да усещат, че карат колата. Но, разбира се, има и изкушение: за по-мощната версия може да си доплатите за 7-степенна, двудискова трансмисия. Технологично достижение, което трябва да направи живота ви по-лесен, а портфейла ви по-тънък. И накрая, голямата истина: задвижването е само към предните колела. Няма изненади. Няма драма. Просто предни колела. За да не си помислите, че това е някакъв всъдеходен покорител на планини.


Няма коментари:

Публикуване на коментар