петък, 8 септември 2023 г.

Новото Peugeot Е-3008 с автономия до 700км.

 Тъй като вчера в интернет пространството изтекоха първите изображения на третото поколение Peugeot 3008, чиито интериор бе представен преди два месеца, днес марката се принуди да представи официалните снимки на модела, чиято премиера е насрочена за 12 септември. Става ясно, че моделът еволюира в електрическо SUV купе, което ще се предлага в три версии на електрификация. Дизайнът като цяло запазва стилистиката на марката с по-тънки фарове, три LED зъбци и интегрирана в бронята декоративна решетка. Най-голяма промяна има в задната част, където задното стъкло е силно наклонено и придава купеобразен стил на каросерията, като по този начин моделът ще се изправи директно срещу Renault Rafale, който обаче ще бъде наличен и с конвенционално задвижване. 

Новото Peugeot Е-3008 е базирано върху новата STLA Medium платформа, която ще наследи настоящата EMP2 архитектура на концерна. Това означава директно, че третото поколение на Е-3008 ще разчита само на електромотори, един или два на брой в зависимост от версията. Базовият модел се задвижва от един електромотор с мощност 210 к.с. и тягова батерия с капацитет 73 кВтч., която на книга ще осигурява автономия до 525 км. Следва версията с по-голям обхват и с мощност 230 к.с., чиято 98 киловатчасова батерия, би трябвало да предоставя автономия от 700 км. Върховата модификация е оборудвана с два електромотора и задвижване на четирите колела с обща мощност от 320 к.с. За нея е предвидена по-малката батерия, а автономията би трябвало да бъде около 480 км. 

По отношение на интериора, то с него сме запознати в детайли и няма какво ново да се добави. Подробната информация за Peugeot E-3008 ще бъде налична след два дни и ако има подробности за които не знаем, то същите ще бъдат добавени към този пост. 

+++++++++++++++++++++++++++++++

След официалната премиера на модела стана ясно, че освен изцяло електрическите версии, чиито батерии ще бъдат доставяни от BYD в по-късен етап производителят ще предложи хибридни и Plug-in хибридни модификации оборудвани с ДВГ и електромотор. Хибридната версия ще разчита на 1.2 литров, турбо бензинов мотор и електромотор вграден в новата 6-степенна, роботизирана трансмисия, като общата мощност ще възлиза на 136 к.с. Plug-in хибридният вариант е оборудван с 1.6 литров, турбо мотор и споменатата трансмисия с интегриран електромотор, но тук мощността към предните колела ще възлиза на 196 к.с. Налична ще бъде и конвенционална версия с 1.6 литров, турбо мотор с мощност 180 к.с., куплиран с 6-степенна, автоматична трансмисия, но за най-голямо съжаление тази модификация няма да бъде налична в Европа. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар