Шведската марка представи най-малкият си модел в своята гама наречен EX30, който ще бъде духовният наследник на
Volvo V40 Cross Country. Volvo EX30 няма да има версия с ДВГ и е базиран на модулната платформа на Geely - SEA, която използва и
Zeekr X ,
Smart #1 и
Smart #3. Моделът на шведите обаче е най-компактен, тъй като неговото междуосие е с 10 см. по-малко от това на своите събратя. Дизайна е издържан в новият стил на марката характерен за нейните електрически модели и наложен от флагманският
Volvo EX90 с новите пикселови LED предни светлини.
За задвижване Volvo EX30, разчита на един електромотор на задната ос с мощност 272 к.с. и литиево-йонна-фосфатна батерия с капацитет от 54 кВтч. Налична е и по-голяма литиево-йонна-кобалтова батерия с капацитет от 69 кВтч. На върха в гамата е позиционирана версията с два електромотора и задвижване на четирите колела, чиято мощност възлиза на 428 к.с. За нея е налична само по-голямата батерия. Според информацията на производителят, автономията на моделите варира между 344 и 662 км. в зависимост от начина на управление, а времето за зареждане чрез бързозарядна станция от 20 до 80%, отнема 27 минути. Според изнесената информация става ясно още, че Volvo EX30 ще бъде и най-бързият модел в гамата на марката, тъй като времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. в най-мощната му модификация отнема само 3.6 секунди. Според политиката на марката обаче, максималната скорост е ограничена на 180/ч., което важи за всички модели на марката.
Интериорът е издържан в минималистичен стил в характерна скандинавска атмосфера, изработен от възобновяеми и рециклирани материали и е интуитивно проектиран за по-проста работа по време на шофиране. Наличен и само един екран, вертикално разположен в централната част на таблото с размер от 12.3-инчов, който показва само най-важната информация за водача. По подразбиране на борда място намират редица системи и асистенти подпомагащи шофирането, които се грижат и за безопасността на пасажерите. Налични ще бъдат четири нива на оборудване, като всичките разполагат с променливо амбиентно осветление придружено и със звук, които посрещат петимата пасажери. Серийното оборудване включва и озвучителна система от Harman Karbon с мощност 1040W. Багажното пространство възлиза на 318 литра, ако се откажете от резервната гума.
Продажбите на Volvo EAX30 ще започнат още тази година, като производството на модела ще се осъществява в Китай. Добрата новина е, че моделът ще атакува европейските пазари с цени започващи от 36 000 евро и това преди различните данъчни облекчения в различните държави от EC. Не трябва да забравяме обаче, че за подобна сума може да придобиете и добре обзаведено Volvo XC60. Най-късно през 2024 година, трябва да бъде представена и модификацията Cross Country с декоративни офроуд елементи и увеличен клиренс.
Няма коментари:
Публикуване на коментар