четвъртък, 10 ноември 2022 г.

Volvo EX90 е първият изцяло електрически модел на марката

 Шведите представиха своят триместен електрически SUV модел носещ обозначението EX90. Volvo EX90  е  първият модел на марката изцяло разработен като EV. Построен върху SPA2, платформата на Polestar 3 и бележи началото на пълната електрификация на Volvo, чиито модели до 2030 година трябва да са само изцяло електрически. До тогава обаче Volvo EX90 ще се предлага успоредно с Volvo XC90, което в последствие ще се предлага само като хибрид. 

Дизайна на Volvo EX90 е по-скоро еволюция, от колкото революция и следва линията на функционалността. С дължина от - 5.04, ширина - 1.96 и височина - 1.74 метра, електрическият модел е пораснал значително спрямо конвенционалната версия XC90, но това е разбираемо, тъй като моделът е проектиран от самото начало като триредов SUV. Характерните предни LED матрични светлини във формата на чука на Тор са с нов светлинен подпис, а в задната част наблюдаваме нови за марката С-образни светлини по подобие на моделите от Polestar. Въпреки това дизайнерите са оставили вертикалните светлини на D-колоната, които в случая са с пунктирана светлинна лента. Впечатление правят и прибиращите се дръжки на вратите, които придават по-елегантен вид на модела погледнат в профил, чието челно въздушно съпротивление възлиза на - 0.29. 

За задвижване Volvo EX90, разчита на два електромотора задвижващи четирите колела с обща мощност от 408 к.с. или 517 к.с. в зависимост от модификацията, като при всички случаи тяговата батерия е с капацитет от 111 кВтч. с възможност за двупосочно зареждане, като за 10 минути може да бъде дозаредена енергия достатъчна за изминаването на 180 км. Според информацията ускорението от 0 до 100 км/ч. на тежащият минимум 2818 кг. модел, варира в рамките между 4.9 и 5.9 секунди. И при двете версии максималната скорост е ограничена електронно на 180 км/ч., като може да бъде постигната автономия до 600 км. по цикъла WLTP, което означава реален пробег от максимум 480-500 км.  

Интериора на Volvo EX90 е в модерният минималистичен стил и е пренесен почти без промени от концепцията Volvo Recharge, изграден от изцяло рециклируеми или отпадъчни материали. Това е и първият модел на марката, който дори и срещу доплащане няма да се предлага с кожени седалки. Главен акцент има 14.5-инчовият вертикално разположен дисплей на 5G - инфотайнмънт системата с гласов контрол, чрез който се управляват повечето от функциите в автомобила включително и климатика. Пред водача за най-важната информация е позициониран по-малък малък екран, като не е забравен и опционалният HUD дисплей. На борда място намират най-модерните технологии за активна и пасивна безопасност, като серийно ще бъде налична и автономната система за шофиране от ниво 2, но наличието на Lidar технологията на борда, множеството радари и 16 ултразвукови сензори автономната система може да бъде ъпгрейдната по въздуха и да предложи управление от ниво 3. Както се досещате серийното оборудване е изключително богато въпреки липсата на кожени седалки. Озвучителната система от Bowers&Wilkins е с 25 високоговорителя, а под плаващата централна конзола са налични множество USB портове и две поставки за безжично зареждане на телефони. Багажното пространство възлиза на 365 литра, плюс допълнително отделение с капацитет от 38 литра под предният капак.  Налична ще бъде и ултра луксозна версия с четири места наречена Excellence, която обаче ще бъде предлагана предимно на китайския пазар. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар