сряда, 15 декември 2021 г.

Polestar с три нови модела до 2025г.

Основана още през 1996 година шведската компания, бе насочена към производството на спортни модели предназначени за  местния шампионат за  туристически автомобили и през 2011 година, тя стана официален партньор на Volvo. През годините марката предложи на пазара и няколко цивилни версии базирани на модели на шведската марка, като например Volvo S60/V60 Polestar. След като Volvo, стана собственост на Geely, китайците придобиха и Polestar, но съумяха да я отделят като отделен бранд, насочен към производството на премиум хибридни и изцяло електрически модели базирани на платформите от Volvo.


Към момента в моделната гама на марката присъстват само купето Polestar 1 и седана Polestar 2, които все повече започват да се приемат от клиентите. След като Volvo обяви, че от 2030 година става изцяло електрически бранд, Polestar прави следващата стъпка и за да предлага нещо по-различно от моделите на Volvo, започва разработката на изцяло нова платформа предназначена само и единствено за моделите на Polestar, която е в крайна фаза на разработка и нов електромотор, чиято мощност ще достига 600 к.с. Не на последно място е и батерията, която ще бъде дело на китайците и ще може да се зарежда от 10 до 80%, само 20 минути.


За това става ясно от представеният 3 годишен план на компанията, която до 2025 година ще трябва да ни представи цели три нови модела. Според информацията първият от тях ще видим още следващата година под името Polestar 3, който до голяма степен ще бъде тясно свързан с Volvo C40 Recharge, но с по-агресивен дизайн и малко повече мощност. До края на 2023 година марката ще представи спортно ориентиран SUV - Polestar 4, който най-вероятно ще бъде базиран върху платформата SEA, от Geely. През втората половина на 2024 година, очакваме производствената версия на Polestar Precept Concept, чието име ще бъде Polestar 5. Това ще бъде и първият модел на марката построен върху новата платформа за която стана дума. Polestar 5 ще бъде насочен пряко към Porsche Taycan, като за целта в разработката му е привлечен и Lotus, който също е собственост на Geely. Да не забравяме, че англичаните представиха суперспортният електрически Lotus Evija, което е достатъчно да очакваме много от бъдещият фастбак - Polestar 5. 

Не на последно място, трябва да се спомене и намерението на марката до края на 2025 година обемът на производство да достигне 290 000 бройки, което е 10 път повече от моментните продажби на компанията. Дали тези амбиции ще успеят да се осъщтествят ще разберем само след 3-4 години. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар