Случи се! Първият изцяло електрически модел на марката е факт и ще бъде представен официално по време на автосалона във Франкфурт, през следващата седмица. Според говорител на марката, това няма да е единствения електрически модел, като в скоро бъдеще ще очакваме и електрифицирани версии в следващото поколение на Porsche 718, което обаче няма да се случи по-рано от 2022 година. Що се отнася до производствената версия на Porsche Mission E Concept, чието име е Taycan, то трябва да се знае, че е построена върху изцяло нова платформа, която ще стане основа и за производствената версия на Audi e-tron GT Concept .
Дизайна на Porsche Taycan, повтаря този на концепцията представена преди четири години, но по разбираеми причини е доста променен. Въпреки това моделът не може да бъде объркан и е напълно разпознаваем, като разполага с коефициент на челно въздушно съпротивление от Сх-0.22. Общото тегло на модела е 2295кг., а мястото за багаж в предния и задния отсегк възлиза на общо 447 литра.
За задвижване четиривратото електрическо задвижвано купе разчита на електромотори с мощност от 625к.с. с опция за Overboost, благодарение на която мощността може да бъде увеличена за кратко време на 671к.с., за модификацията Turbo и до 761к.с, за версията Turbo S. Тягата се предава посредством иновативна двустепенна трансмисия. Според производителя ускорението на модела до 100км/ч, от място възлиза на 3.2 и 2.8 секунди в зависимост от версията. Максималната скорост е 260км/ч, а времето за зареждане посредством 800 волтова станция отнема само 22 минути. Обявената автономия е до 450км. Следващата година се очаква и версия със задвижване само на задните колела и мощност от 520к.с. с опция за Overboost, която повишава мощността до 570к.с. Според информацията, така наречената - базова версия ще разполага с автономия от 460км.
Серийно замодела ще се предлага адаптивното въздушно окачване и електрически регулируеми стабилизиращи щанги, които осигуряват завидна стабилност. Интериорът е снабден с най-новата инфотайнмънт система с гласов контрол, 10.9-инчов централен дисплей и опционален такъв пред спътника. По-малък 8.4-инчов дисплей се грижи за управлението на четиризоновата климатичната инсталация и функциите на бордовия компютър, а пред водача място намира 16.8-инчов инструментален панел. Седящите на втория ред седалки също разпологат с дисплей с размери от 5.9-инча, чрез който могат да нагласят температурата на климатичната инсталация.
Продажбите на Porsche Taycan ще започнат от началото на следващата година, като цените в Германия ще стартират от 152 136 евро. В по-късен етап ще бъдат налични и по-маломощни версии, както и модификация с увеличен клиренс и по-голяма багажно пространство наречена Cross Taycan. Ние на своий ред се питаме, дали това няма да бъде убиецът на Porsche Panamera?
Няма коментари:
Публикуване на коментар