четвъртък, 29 декември 2011 г.

Какво видяхме през 2011 година?


По това време на годината стана традиция да си припомняме едни от най-интересните премиери през годината ( 2009г. /2010г.). Днес ще се опитаме да обобщим, какво видяхме през 2011 година.
Няма да е лъжа, ако кажем, че 2011-та мина под "знака" на BMW и Mercedes. Именно тези две марки представиха едни от най-интересните модели през тази година, като BMW дори презентира своето ново моделно семейство ( BMW с нова под-маркa). Всичко обаче започна още в средата на януари, с представянето на новия Mercedes - SLK 2011. Една от най-екзотичните марки на планетата показа своето ново оръжие в лицето на Pagani Huayra. От Ferrari, ведната отговориха с модела Ferrari FF, който от начало, бе представен като концепция, но в последствие се разбра, че това в същност е един напълно завършен модел. Покрай всички тези премиери някак си незабелязан бе един не по-малко интересен, А-симетричен модел предназначен предимно към младата аудитория. Това бе купето с 2+2 места - Hyundai Veloster. Малко след това - през февруари, бе представен Mercedes C-Class Coupe. Именно тогава бе направена сигурно една от най-чаканите премиери - тази на Lamborghini Aventador LP700-4. В Далечна Австралия, Ford пък показа изцяло новото поколение на Ford Territory.
Март месец, бе слаб на премиери, като най-интересната бе тази на BMW 6-та серия Coupe. За сметка на това през април видяхме: Audi Q3, което незнайно защо все още не се предлага на родния пазар, Volkswagen Beetle, Chevrolet Malibu, великолепния Citroen DS5, четвъртото поколение на Subaru Impreza, а Nissan пък показа новата версия на Nissan Tiida, която все още се предлага само на азиатските пазари.
През Май месец станахме свидетели на началото на новата ера в руското автомобилостроене. Руснаците представиха първият от множеството нови модели, който представлява пълноразмерен седан носещ името Lada Granta. Същия месец, немците представиха Opel Zafira Tourer. Този модел обаче не е наследник на познатата Zafira, а едно по-луксозно и скъпо предложение в този клас, което ще се предлага успоредно с настоящия модел.
Най-горещия хеч модел, без аналог в своето управление - BMW 1-ва серия, направи своята премиера през юни месец. През юли, видяхме за пръв път: Новия Mercedes ML и наследника на японския бестселър Toyota Yaris. Колкото по-горещо бе времето на вън, толкова по-интересни премиери се задаваха. През Авуст месец, италианците представиха наследника на емблематичният Fiat Panda. Култовото Porsche 911, се сдоби със свой наследник, който по-думите на фирмата няма нищо общо с останалите версии на модела - поне що се отнася до механиката. В Северна Америка, бе представен един изключително важен за японците модел. Toyota Camry е най-продаваният вносен модел в САЩ и това трябва да остане така, за което ще се погрижи именно новото поколение. Почти по едно и също време бе представен и новият Lexus GS, който пък е на път да стане най-търсен в своя клас. Mazda, атакува световните пазари с компактния кросоувър CX-5 , който трябва да завоюва солидни позиции на пазара. На това може да разчита новият Mercedes B-class, който предлага на возещите се завидно пространство в купето. Такова обаче липсва в Volkswagen Up / Skoda Citigo и Seat Mii, но това надали ще попречи на техния пазарен успех.
Септември ще запомним с представянето на технологично еднаквите Citroen C4 Aircross и Peugeot 4008. Те ще направят своята пазарна премиера чак в края на 2012 година. Продажбите на Новия Hyundai I30 обаче започнаха и корейския модел се радва на изключително добър прием в Европа, особено с възможността за доживотната гаранция, която фирмата предлага.
В средата на октомври се състоя най-интересната премиера за месеца - тази на BMW 3-серия (F30). Този модел ще има трудната задача да задържи статуквото на моделното семейство и да се бори с все по-силната конкуренция. Без конкуренция ще бъде представеното през ноември месец Peugeot 208. Моделът е станал значително по-елегантен, като вече ще бъде примамлив и за мъжката аудитория. Напълно мъжки е Cadillac XTS. Той има трудната задача да замени на куп няколко емблематични за Америка модели. Дали това ще стане, ние ще разберем през февруари 2012г., когато започнат продажбите на модела. Подобна задача ще има и новият Ford Escape, който трябва да върне доверието на клиентите към този модел. Японците пък ще атакуват този клас с един меко казано странен SUV, като се има предвид моделната гама на фирмата. Infiniti JX е 7-местен SUV, с консервативен дизайн предлагащ завиден комфорт. На такъв няма да разчитат собствениците на Subaru BRZ / Toyota GT86 и Scion FR-S. За сметка на това можем да бъдем сигурни, че те винаги ще бъдат усмихнати.
От всичко изброено до тук съвсем закономерно е годината да приключи подобаващо с премиерите на два изключително авангардни и своенравни автомобила. BMW 6 Gran Coupe навлиза в една непозната ниша, но с абсолютен замах и самочувствие. Мерцедес представи новото поколение на SL, което предизвика многоречиви отзиви относно своя дизайн, но така или иначе успехът му е гарантиран.
Това според Kamuscoop, бе най-интересното през изминалата година. Можеби картината щеше да бъде напълно завършена, ако тази година бе представен и обновения Mercedes GLK, но пък знае ли човек - остават още няколко дни до края на 2011 година. При всички случаи обаче можем искрено да кажем, че 2011 година бе изключително плодородна на новини.


.

Няма коментари:

Публикуване на коментар