сряда, 6 октомври 2021 г.

Новото BMW 2-series Active Tourer (U06) само с автоматични трансмисии

 Днес се състоя премиерата на новото поколение BMW 2-series Active Tourer, което ще бъде пуснато в продажба през февруари месец 2022 година. Въпреки, че интереса към този клас намалява рязко, продадените над половин милион автомобила за изминалите 7 години, явно са достатъчни за реши ръководството на баварците да продължат да присъстват в този сегмент с пряк конкурент на Mercedes B-class (W247). Новото поколение на 2-series Active Tourer е построено върху модифицираната платформа от предходният модел. Дизайна е спортно елегантен, а големите бъбреци са добре съчетани с цялостната линия на купето. коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до 0.261 което е отличен резултат за MPV модел. Дължината е нараснала с 3.2 см. по-дълъг,  ширината с 2.4 см. , а височината с 1.5см., което не се отрадява драстично на вътрешното пространство, но багажното пространство е нараснало с 90 литра и сега, то възлиза на 470 литра. Това при положение, че вторият ред седалки бъде преместен максимално напред с 5 см. 


За задвижване моделът разчита на бензин и дизелови агрегати с работен обем от 1.5 и 2.0 литра. Базовата версия - 218i, разчита на 3-цилиндровия, турбо мотор с мощност 136 к.с., следвана от модификацията - 220i със същият агрегат, но във версия на мощност от 156 к.с. Четири цилиндровият - 2.0 литров, турбо мотор се предлага за модификацията 223i с мощност 204 к.с. Дизеловата версия е само една - 218d и 2.0 литров, турбо дизел с мощност 148 к.с. Серийно всички версии се предлагат с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела, като при по-мощните бензинови варианти в скоростната кутия е вграден електромотор, който подпомага потеглянето и дава допълнителни 19 к.с. за около 20 секунди. На върха на гамата ще бъдат позиционирани хибридните версии - 225e xDrive и 230e xDrive, снабдени с - 1.5 литров мотор задвижващ предните колела и електромотор разположен на задния мост и задвижващ съответно задните колела. Общата мощност на хибридната система възлиза съответно на 242 и 236 к.с., а благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет 14.9кВтч., тези версии ще могат да изминат до 80км. в изцяло електрически режим. 


Интериора прави изключително добро впечатление със своя извит дисплей, висококачествените материали и изчистеният дизайн, където практически  липсват физическите бутони. Пред водача място намират двойка дисплеи, съответно за инструменталният панел  с размер 10.7-инча и 10.2-инчов дисплей за инфотайнмънт системата от последно поколение с интелигентен личен асистент и 5G свързаност. Плаващата централна конзола между предните седалки приютява шалтер за смяна на предавките, електрическата ръчна спирачка и още няколко бутона за различни функции. Двузоновата климатична инсталация, мултифункционалния волан, множеството USB порта и централната въздушна възглавница между двете предни седалки, адаптивният автопилот, сензора за движение в пътното платно и системата за предотвратяване на сблъсък се предлагат серийно за модела. Производството на модела ще се осъществява в Лайпциг, като цените ще стартират от 35 700 евро. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар