През 90-те години се случи нещо странно. Хората внезапно решиха, че искат по-големи, по-високи коли, които да могат да паркират на бордюри, без да си строшат зъбите. Производителите, разбира се, се втурнаха да произвеждат нещо, което да задоволи тази внезапна, и откровено казано, леко нелепа нужда. И тук се появи CR-V. Името идва от 'Comfortable Runabout Vehicle' (Удобна Кола за Разходки). CR-V беше базиран на платформата на 5-тото поколение Honda Civic. Това е ключът. Honda не се опита да изгради здрав, тежък офроудър. Не. Те просто взеха Civic, надуха го малко, сложиха му четири задвижващи колела (които действаха само когато беше абсолютно необходимо, което е чудесен пример за пестене на пари) и го кръстиха... друго. Вътре беше светъл, просторен, с голям багажник и имаше, масичка за пикник заместваща кората на багажника. Невероятно! Пълен комплект за пикник, на който да си разположите сандвичите и да си изпиете чая. Това е истинската Honda: мислят за всекидневните глупости, които правите, докато шофирате. Първото поколение се произвежда от 1996 до 2001 година, като е налично само с 2.0 литров бензинов мотор във версии на мощност от 128 и 146 к.с. серийно се предлага 5-степенна, механична скоростна кутия, но е налична и версия с автоматична трансмисия.
Второто поколение CR-V беше точно това, което трябваше да бъде. По-голямо, по-ръбесто, с по-добра возия. Дизайнът, разбира се, продължи да бъде толкова вълнуващ, колкото и гледането на пране, но беше невероятно добре сглобен и надежден. Това е ерата, в която Honda наистина усъвършенства изкуството да произвежда нещо, което просто работи. Седиш, палиш, караш. Пет, десет, петнайсет години. Нищо не се чупи. Не се пали спонтанно на паркинга. Просто функционира. И при него жизненият цикъл продължава 5 години, до 2006 година. Освен бензиновите версии с мощност 150 к.с., моторната гама вече е разширена с първият за марката дизелов агрегат. Той е с обем от 2.2 литра и предлага мощност от 140 к.с.
Следващата генерация стана малко по-ниска и по-закръглена, опитвайки се да се превърне в това, което днес наричаме кросоувър. Сбогом, масичка за пикник! Но пък получихме по-мощни двигатели и по-цивилизовано поведение на пътя. Произвежда се до 2012 година с 2.0 и 2.4 литрови бензинов мотори с мощност между 150 и 166 к.с. Дизеловите версии вече са две с мощност от 140 и 150 к.с. Скоростната кутия вече е 6-степенна.
През 2011 година Honda CR-V стана... голям. Започна да предлага седем места на някои пазари (което, нека си признаем, е просто начин да прекарате още повече хора в относително тесен обем). Започна да използва турбокомпресори, за да компенсира факта, че е станал твърде тежък. И разбира се, стана популярен. Много популярен. Защото е надежден. Защото е практичен. Защото, ако искаш кола, която да те отведе от А до Б, без да се налага да си говориш с механици и банкови служители, CR-V е твоят отговор. Това е автомобил, който не изисква нищо от теб, освен гориво и понякога, може би, смяна на маслото. Произвежда се до 2018 година с 1.6, 2.0 и 2.4 литрови бензинов мотори с мощност между 120 и 185 к.с. дизеловите версии са с работен обем от 1.6 и 2.2 литра и мощност, която варира между 120 и 160 к.с. новост е 9-степенната, автоматична трансмисия, която се предлага опционално за новият 1.6 литров дизелов агрегат.
Петото поколение CR-V е представено още през 2016 година, като първоначално се предлага само в САЩ. В Европа моделът идва две години по-късно заради промените в платформата на 10-тото поколение Civic. Забавянето си струва, тъй като за първи път в моделът е налична с паралелна хибридна технология при която ДВГ се включва при скорост над 80 км/ч. Моделът се произвежда и в Китай, където се предлага под името Honda Breeze. Хибридното задвижване измества дизеловите версии. Базовите модели се предлагат с 1.5, 2.0 и 2.4 литрови мотор с мощност между 150 и 193 к.с. Хибридните модели са оборудвани с 2.0 литров мотор, електромотор и еCVT трансмисия с обща мощност от 184 к.с.
Настоящият CR-V се предлага от 2022 година, предимно като хибрид. Защото днес всяка кола трябва да бъде хибрид, независимо дали има смисъл или не. Има дори и Honda CR-V e:FCEL. Сложни батерии и мотори, добавени към платформата на Civic. За да бъде по-икономичен. И по-тежък. И още по-скъп. В Китай, САЩ и други избрани пазари е налична конвенционална версия с 1.5 литров мотор и мощност от 193 к.с. Явно там са по-глупави и обичат простотата. Имат си и офроуд версия наречена CR-V TrailSport.









Няма коментари:
Публикуване на коментар