събота, 13 декември 2025 г.

Restomod: Land Rover Classic Defender V8

 


Тук става въпрос за старият, истинският. Не онази издута, модерна, леко срамежлива машина, която продават сега. Говорим за оригиналния. Онзи, който изглежда като хладилник на колела и в който, ако катастрофираш, ще те намерят размазан между предния капак и волана, а колата ще продължи напред. Land Rover Classic, тези умници, много добре знаят, че това никога няма да излезе от мода. И, разбира се, те са повече от щастливи да ви обръснат. Последният им трик? Програма за реставрация. Слагат винтидж Land Rover Defender в боксовете, където го разглобяват, измиват и после го обличат с боички и тапицерии, които са "заимствани"  забележете, от новия, безумно скъп Defender OCTA. Тези поръчкови версии започват живота си като някакви донорски коли, произведени между 2012 и 2016 г. Значи не са чак толкова стари, колкото си мислите, но Land Rover много държат да им казваме "класически". Предлагат го като къс 90-ка, дълъг 110-ка или 90 Soft Top - открит, което е идеално, за да ви вали дъжд на главата, докато минавате през блато.

Най-голямата новина тук е, че може да избирате от разширена палитра цветове. Има нови нюанси - Петра Мед, Фарьорско Зелено, Саргесово Синьо... Всичко звучи като меню от скъп ресторант, а не като боя за кола, която е проектирана да влачи овце. Преди са били запазени за Octa, но сега и вие можете да се правите на специален. Може да си го поръчате в гланц или в сатен. Сатен! В Defender! Това е кола, която трябва да е покрита с кал, а не с нещо, което да имитира матов защитен филм. Според производителят, за да се постигне този сатенен блясък, всеки Classic Defender V8 прекарва около 300 часа, само в бояджийския цех.  Това са дванайсет дни, прекарани само в нанасяне на боя. За това време можеш да построиш нова колиба в Африка. Разбира се, не спират дотук. Можете да добавите пет вида джанти, кристално LED осветление, гланцово-черна решетка... И, забележете, карбонов надпис "Defender" на предния капак. Това е все едно да си сложиш диаманти на работния гащеризон.


Вътре положението е още по-налудничаво. За пръв път Classic Defenders можели да бъдат оборудвани с плат Ultrafabrics в цветове като Хаки Зелено или Лунно Сиво. Или, ако си истински богаташ, можеш да избереш полуанилинова кожа Burn Sienna.Това е кожа, която трябва да пазиш от поглед, не да я мокриш с кучешка слюнка, докато караш по черни пътища. Ако пък искате повече "опора", слагате си спортни седалки Recaro с отопление. За пръв път в Defender имаме и модерна инфо-развлекателна система с 13.1-инчов сензорен дисплей. Корите на вратите също са нови. 


Под капака също има подобрения, разбира се. 5.0-литровия, V8 с 405 к.с. Това е достатъчно, за да обърнеш цяла горичка. Мощност, която се предава на четирите колела чрез автоматична кутия ZF със спортен режим.  Сложили са персонализирани пружини и амортисьори за "по-добро поведение на пътя".  Да не забравяме и новите спирачки, модифицирана кормилна система и нови стабилизиращи щанги. 

И сега, най-добрата част. Какво ще ви струва този малък, боядисан шедьовър? Началната цена за Classic Defender V8 е 254 000 долара и то преди данъците и екстрите които ще си поръчате. А и да не забравим цената на донорският модел. Четвърт милион долара. За кола, която е била разглобена и сглобена наново, след като са ѝ изчистили калта отдолу! Не е малко, но ако имаш пари определено си заслужава да го направиш. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар