След бума на електрическите автомобили, който явно започва да отшумява, водородната технология някак си остана на заден план, но сега Honda представя версия на CR-V задвижвана именно от разработената съвместно с GM технология с горивни клетки, които преобразуват химичната енергия на окисляването на водорода в електричество. Новост при модела на Honda e и наличието на тяговата батерия на борда. Тя от своя страна ще може да се зарежда и от външен източник, което е едно от най-добрите преимущества на модела, тъй като мрежата от зарядни станции с водород въобще не е развита, дори и в САЩ. Другият японски производител, който предлага на пазара в САЩ водородно задвижващ модел именно поради тази причина се принуди да намали с цели 60%, цените на своя Toyota Mirai FCV, като по този начин компенсира клиентите за това неудобство.
Цените на Honda CR-V e:FCEL все още не са известни, но най-вероятно по подобие на Mirai, водородният SUV ще се предлага само, чрез така нареченият клиентски лизинг. Външно CR-V e:FCEL се отличава от конвенционално задвижващият си събрат с нов дизайн на предната част, но интериора остава без промяна с изключение на централната конзола, чиито скоростен лост е отстъпил своето място на физически бутони за контрол посоката на движение. Производството на модела ще се осъществява в Охайо, а през лятото се очакват и първите бройки налични при дилърите на марката в Калифорния.
За задвижване Honda CR-V e:FCEL, разчита на електромотор позициониран на предния мост и задвижващ съответно предните колела с мощност от 176 к.с. Както стана ясно, на борда присъства и тягова батерия, чиито капацитет позволява движението в изцяло електрически режим в рамките до 47 км. Двата водородни резервоара са с капацитет 4.3 кг., а тяхното зареждане отнема 3 минути, а тяговата батерия разполага с възможност за двупосочно зареждане. Според производителят с пълни резервоари и напълно заредена батерия, автономията възлиза на 660 км.
Няма коментари:
Публикуване на коментар