Ето я новата реалност. Докато ние тук още спорим дали да караме на метан или да си купим някой западен скрап на старо, Китай прави неща, които звучат като научна фантастика. Става въпрос за Dongfeng Motor. Те представиха някакъв нов хибриден бензинов двигател - Mach 1.5T. И докато името звучи като бърз влак-играчка, числата са брутални. Твърдят, че са постигнали КПД от 48.1%. Какво означава това? Това е прост въпрос: колко от бензина, който наливаш, реално се превръща в движение, а не в топлина и пушек? Според тях, това е първият хибриден бензинов двигател, който минава 48%. И са получили някакъв сертификат "Energy Efficiency Star". Една нова звезда изгрява. И тя не е американска или немска.
Джинките са го направили с някакъв "иновативен метод на горене". Висока степен на сгъстяване, над 15.5. Това е много. Сложили са някаква високоенергийна система за запалване и система за впръскване на горивото с налягане от 500 бара. Петстотин бара! Това е налягане, с което можеш да срежеш автомобил. Всичко това - за да бъде горенето по-бързо и по-ефективно. Сложили са и разни умни хибридни компоненти: турбо с променлива геометрия, електрическо газоразпределение... и повече от 10 други иновации. А, и някакво термично покритие на цилиндрите, което звучи като извадено от космическата технология. Всичко за да се намалят механичните загуби.
Резултатът? Dongfeng твърдят, че ефективният работен диапазон на този двигател надхвърля 50% от общия му живот. Това означава, че почти през цялото време работи на икономичен режим. В града, на магистралата - все тая. Обещават 10% по-голям пробег. Следователно, този двигател, поне на хартия, поставя нов световен връх за производство на бензинови двигатели. Нов връх. В Китай.
Какво да правят немците, американците или дори японците? Нищо. Да седнат и да гледат как китайците, които доскоро правеха евтини пластмасови дрънкулки, сега правят най-ефективните двигатели в света. Защото, докато Западът се чуди как да забрани изцяло бензина, Изтокът го усъвършенства до ниво, което никой не е виждал. Те отговарят на по-строгите екологични стандарти, като просто правят двигателя по-добър. Гениално, нали?

Няма коментари:
Публикуване на коментар