петък, 10 октомври 2025 г.

**ID.UNYX 07 е електрическият седан на VW, който може да държи ключа към бъдещето на марката в Китай

 


Още едно електрическо творение се задава от Изток и най-вероятно ще си остане там. Този път е от Volkswagen, които явно са решили да покорят китайския пазар с нещо, наречено ID.UNYX 07. След Volkswagen ID.UNYX, това е вторият модел от серията, но по-важното е, че е първият, който е базиран на новата електрическа платформа, разработена специално за Китай. Защото очевидно стандартните им платформи не са достатъчно...китайски. ID UNYX 07 е позиционират в сегмента на средноразмерните седани, което е като да кажеш, че е "достатъчно голям, но не прекалено". Междуосието е 2.82 метра, а дължината възлиза на 4.85 метра, което е достатъчно, високите китайците да си разпънат коленете. Има и един гениален детайл: секционен панорамен люк, който се отваря навън. Защо? За да не заема място над главите ви! Това е умно и е от нещата които харесваме. 

Дизайнът изглежда запазва онзи ID.UNIX език, който е доста… ами остър. Фаровете са като присвити очи,  бронята е пресилена. Сякаш крещи: "Аз съм сериозен електрически седан, не ме бъркайте с фастбек, хечбек или още по-малко с кросоувър!" Ще се предлага с 19 или 20-цолови джанти, което, разбира се, изглежда страхотно. Погледът през предното стъкло разкрива волан с плосък връх, което е добър знак. Обикновено такова нещо подсказва, че интериорът ще е малко по-специален, може би дори леко спортен, въпреки че това е VW. Разбира се, очаква се да запази големият 12.9-инчов дисплей за инфо-развлекателната система, който неизбежният център на всеки съвременен електромобил в Китай. 

Относно  задвижването, засега имаме само версия с един електромотор с мощност от 228 к.с. Не е кой знае какъв прилив на адреналин, но достатъчно за ежедневно каране. Ще има и версии с два електромотора, нж те ще бъдат представени по-късно. Батериите ще са литиево-желязо-фосфатни от CATL разбира се. VW планират да пуснат ID.UNYX 07 през 2026 г., като част от голямата им офанзива в Китай. Дали този нов, остър седан, базиран на китайска архитектура, ще успее да пробие? Е, китайският пазар е като бърза река - трудно е да плуваш срещу течението. Но поне марката се опитва да вкара малко стил в цялата работа. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар