четвъртък, 9 октомври 2025 г.

**Chevrolet Bolt с фейслифт като надгробен камък за едно обещание

 


В света на автомобилите, където парите диктуват всичко, дори спрените от производство модели могат да възкръснат. Помните ли Chevrolet Bolt? През 2016-а го обявиха за най-достъпния американски електромобил. Голям шум, много фанфари. Пет години по-късно изкараха и брат му - EUV Bolt(кросоувър). И какво стана? Слаби продажби, пълен крах, и двата модела бяха тихо пенсионирани в края на 2023 г. От GM обещаха: „Ще има нов модел!“ И ето го. Дойде. Но какво се оказва? Че този „нов“ Bolt не е нищо повече от… добре обновена версия на старият модел. Корпоративната амнезия е нещо чудовищно. Защо да правиш нов, когато можеш да пребоядисаш стария и да го пробуташ като спасител? Взели са предишния кросоувър, изтрили са ненужния префикс и го пускат пак. Купето? Непроменено. Актуализациите? Нови брони, нови LED фарове с китайски дизайн, нови брони и леко променена задна врата. Тоест, променили са това, което първо се вижда, за да кажат: „Вижте, нов е!“ Дори размерите не са помръднали. 

А интериорът? Тук вече е тънката част.  По-голям цифров инструментален панел пред водача, но истинският театър обаче е другаде - централният тунел е изчезнал, както и нелепият бутонен селектор за скоростите. Изхвърлили са ги. Заменили са ги с лост на кормилната колона. Това не е „нов дизайн“ – това е евтино решение, но практично. За сметка на това има двойна подложка за безжично зареждане и нов контролен блок за климатичната инсталация с големи въртящи се копчета.  Жабката е заменена с отворени отделение. Тоест, става още по-евтино.


Истинската драма идва с това което се случва в задвижващият тракт.  Батерията запазва капацитета си от 65 кВтч., но вече е литиево-желязо-фосфатна. Отлично - по-евтина е за производство. Но пробегът? Увеличен е от 398 км на 410 км. Това са цели 12 километра и вече ще може да виждаш в далечината зарядната станция, когато токът внезапно ти свърши. Къде е тогава голямата новина? Максималната скорост за зареждане е увеличена три пъти и времето за зареждане от 10 до 80% вече отнема 26 минути. Добавили са и нов електромотор с цели 213 к.с. Нещо, което никой няма да усети. 


Така че, какво имаме? Имаме стар, пребоядисан автомобил с по-евтина батерия, който се продава по-скъпо от конкурента си. GM  изпълни обещанието си да върне Bolt. Но дали изпълни обещанието си към потребителя? Или просто ни показва, че старите грешки се повтарят, но с по-голяма мощност на зареждане?

Няма коментари:

Публикуване на коментар