вторник, 9 септември 2025 г.

Когато са обновявали Lexus IS, инженерите и дизайнерите са се забавлявали


 В морето от нови модели, като че ли забравихме за Lexus IS, който е продаден в милиони бройки, защото... ами, защото хората го купуват. Сега обаче пред нас е фейслифт версията на модела. Ето, вижте го. Нов преден дизайн. С ниска „вретеновидна решетка“. За да изглежда „мъжествен“. За да изглежда „агресивен“. Има някакви „спирачни канали“, които са там само за да изглеждат добре. И нови джанти. С „тъмно прозрачно боядисано покритие“. Звучи като нещо от някое изложба на изкуство. Моделът F Sport пък има нов заден спойлер. Който намалявал „подемната сила“. Подемната сила! Ние говорим за Lexus IS, не за някакъв изтребител. 

Интериорът е изцяло нов. Има един голям 12.3-инчов екран. И още един, пред водача, който е със същият размер. Има и „кокпит“, който е направен по философията на Lexus „Tazuna Concept“. Каквото и да е това. Звучи все едно дизайнерите са седели в кръг, пиели са чай и са си говорили за Tazuna. И най-важното - има бамбук. „Кован бамбук“. В горната част на конзолата. За да покажат, че са екологични. За да покажат, че мислят за планетата. И накрая - за безопасността. Има радар. И асистент за разпознаване на пътни знаци. И функция за уведомяване за закъснение при потегляне. За да не би да забравиш, че си на светофар. Има и „проактивен асистент за шофиране“, който „прогнозира рискове“. Сякаш животът не е достатъчно пълен с рискове. Накратко - тази кола е направена за да бъде умна.


Обновеният Lexus IS ще се предлага в два варианта. IS300h и IS350. Единият е хибрид, другият е… ами, не е. И се стремят да постигнат „по-комфортно усещане при управление“. Затова са сложили нов двигател и са сменили трансмисията с 8-степенна, автоматична. Не че някой е имал проблем с това досега, но ето - инженерите имат нужда от работа. Версията със задвижване на четирите колела обаче остават с познатата 6-степенна, автоматична скоростна кутия, а хибридът разчита на CVT. За сега от Lexus мълчат относно това, какъв е новият мотор, но най-вероятно това е 2.5 литровият, 4-цилиндров мотор, който намира място в Осмото поколение на Lexus ES. Подробности относно агрегатите ще бъдат добавени допълнително. Обновеният IS има и ново окачване. Нарича се AVS. Има някакви „соленоиди“, които контролират „силата на амортисьора“. Звучи като нещо, което е измислено само за да има нещо ново в брошурата. За да можеш да кажеш: „Моята кола има соленоид.“ И после да си мълчиш.


Няма коментари:

Публикуване на коментар