сряда, 23 април 2025 г.

Осмото поколение на Lexus ES ще бъде налично и в изцяло електрически версии


Новото поколение на Lexus ES, направи своят световен дебют в Шанхай и демонстрира ъглов дизайн , нова форма и изцяло за първи път в своята история изцяло електрическо задвижване. Дизайнът на модела е издържан в новият стил на марката, но познатият като седан lexus ES вече притежава формата на фастбек. Ако трябва да бъдем благодарни за нещо на китайците, то неминуемо това е завръщането на фастбек моделите, които бяха пренебрегвани повече от 20 години от страна на световните производители. Дължината на модела възлиза на 5.14 метра което поставя под въпрос бъдещето на Lexus LS, макар от марката да заявяват официално, че няма да се откажат от луксозният седан. Продажбите на новият Lexus ES обаче няма да стартират по-рано от пролетта на 2026 година. 


С междуосие от 2.95 метра, новият Lexud ES предлага достатъчно място за 5 човека заедно с прилежащият им багаж за дълги пътувания. Интериорът е издържан в минималистичен стил с минимално количество наличие на бутони, които в в случаят до голяма степен са сензорни такива. Пред водача място намира 12.3-инчов цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система разполага с 14-инчов централно разположен свободно стоящ тъчскрийн. Срещу доплащане ще бъде наличен популярният вече трети дисплей, предназначен за спътника на водача. 


Клиентите ще имат възможност от различни материи за тапицерии, както и такава изработена от бамбукови влакна. За пътниците на втория ред седалки е наличен пакетът Premium Seat, който предлага възможност за увеличаване на пространството на краката, както и регулируеми седалки с масаж и подложка за отмора на краката. Серийно на борда за всички версии е наличен разширеният пакет от асистенти подпомагащи шофирането, позволяващ автономно движение от ниво 2+. 


Новият Lexus ES ще се предлага в четири варианта на задвижване - два изцяло електрически и два хибрида. Информацията за версиите с нулеви емисии сочи, че те ще бъдат налични с един или два електроотора. версията с един електромотор ще разполага с мощност от 221 и автономия от 685 км., а тази с два електромотора и задвижване на четирите колела е с мощност от 338 к.с. и автономия съответно до 610 км. капацитетът на батерията не се съобщава. 

Базовият хибрид ще бъде оборудван с 2.0 литров бензинов мотор с мощност 194 к.с., задвижващ предните колела. Над нея е позициониран хибрид с 4-цилиндров, 2.5 литров мотор и мощност от 247 к.с., който ще бъде наличен и със задвижване на четирите колела. Някои от версиите серийно ще бъдат оборудвани с управляем заден мост и адаптивно окачване с електромагнитни клапани на амортисьорите. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар