вторник, 9 септември 2025 г.

Hyundai Veloster се завръща, но този път като електрически модел

 


Виж ти, виж ти. Казват, че новото е добре забравеното старо. И ето, Hyundai се сетиха за стария си Veloster и измъкна от ръкава си един коз. И това може да се окаже най-добрата кола на цялото изложение в Мюнхен. Казват, че този концепт, наречен Concept Three, ще се превърне в сериен електрически автомобил. И то през 2026 година. И ще изглежда почти идентично. Което, ако е вярно, е абсолютно блестящо и ще е нещо различно в сивото ни ежедневие. Когато тръгне в продажба, вероятно ще се казва Ioniq 3. И ще се състезава с никой, защото реално няма да има пряк конкурент въпреки, че има пропорциите на стандартен хеч. Този Concept Three изглежда като спортна кола. Само че този път, за разлика от Veloster е с две задни врати. Не една, а две! Което е практично. Hyundai го наричат „аеро хечбек“. Звучи като нещо, измислено от някой много умен маркетолог. Но важното е, че комбинацията от спортен покрив и рязко наклонено задно стъкло, го прави едновременно агресивен и практичен.

Шефът на дизайна на Hyundai, Саймън Лоасби, казва, че серийната версия няма да има толкова агресивен вид, нито ще има задни врати като крила на чайка. Което е жалко и на практика обезсмисля еуфорията която ни обзема. Но пък казва, че някои от елементите, като големите разширения на калниците и дифузьора, може да се появят в някое бъдещо N performance изпълнение. Което е добра новина. с две думи - серийната версия ще бъде нещо което предлагат и другите производители, но с малко по-младежки дизайн.  


В интериора на концепцията обаче се случва нещо съвсем ново. Няма голям сензорен екран. Вместо това, трябва сам да си носиш джаджите. Сякаш Hyundai ти казват: „Бъди креативен. Направи си сам.“ Което е много умно. Защото можеш да персонализираш всичко. Има и седалки, направени от устойчиви материали. И една странна дръжка на конзолата. Която, между другото, прилича на прахосмукачка. 


Засега няма технически детайли, но можем да предположим, че ще бъде свързан с Kia EV4, което означава 400-волтова система. И пробег от около 450 км. и то реални. Което е напълно достатъчно. Мощността ще е малко над 200 к.с. Все пак говорим за младежка кола, нали? 


В крайна сметка, Hyundai са ни казали една малка лъжа. Серийната версия ще се отличава значително от концепцията. Което означава, че ще бъде по-скучна. По-малко агресивна. По-малко интересна. Но въпреки това, трябва да им признаем едно. Направили са нещо, което едновременно е красиво, умно и практично. И това е нещо, което наистина рядко се случва в автомобилния свят. Защото, обикновено, когато една кола е умна, тя е грозна. А когато е красива, е глупава.

Няма коментари:

Публикуване на коментар