Новото поколение на iX3 следва дизайнерската линия на концепцията Neue Klasse X, която видяхме през 2024 г. Тя ще бъде приложена в цялата гама на BMW. Това, което казва Адриан ван Хойдонк, шефът на дизайна в BMW Group, звучи доста самонадеяно: "Новият iX3 изглежда ориентиран към бъдещето, модерен и вечен - но преди всичко, повече BMW от всякога." Сега, да видим. Новата решетка и фаровете са вдъхновени от класическите модели. Нищо ново под слънцето. По-скоро е добре забравен дизайн. Ето това се казва приемственост. Отстрани, профилът е с правоъгълни контури и отчетливи линии. Добре, но освен прословутата извивка на Хофмайстер, няма нищо, което да напомня на традиционния дизайн на BMW. Отзад, задните светлини са разделени от вдлъбната секция. Коефициентът на съпротивление е намален до 0.24, което е добре, имайки предвид, че моделът е електрически. За тези, които искат по-агресивна визия, има опционален M Sport пакет. Има си и 22-цолови джанти. А за онези, които искат да си покажат, че са „най-най“, има M Sport Professional пакет с осветена решетка и червени апарати.
Интериорът е футуристичен. Централният елемент е "Panoramic iDrive". Това е огромен дисплей, който минава по цялото табло. Той работи заедно със 17.9-инчов централно разположен екран. Няма го вече класическото iDrive копче. Добре дошли в бъдещето. Всичко е на екрана. Климатикът, например. Но BMW все пак са запазили някои физически бутони - за мигачите, чистачките, силата на силата на звука. Има и гласов асистент, за да не се разсейвате. Озвучителната система е от Harman Kardon с 13 високоговорителя. Панорамен люк е вече задължителен в този сегмент, но най-вероятно марката ще иска доплащане за него. Пространството е на ниво с 861 литра багажник, който може да стане 1841 литра. Има си и втори, малък багажник отпред с обем 57 литра.
От BMW говорят за четири "супермозъка". Задвижването, инфо-развлекателната система, системите за шофиране... Защо четири? За да е по-сложно, вероятно. И по-лесно да се продава. BMW наричат автомобила си "софтуерно дефиниран". С други думи, ще се подобрява с актуализации по въздуха. Хората от Мюнхен са се погрижили да ни покажат, че вече не става въпрос само за автомобил. Става дума за компютър на колела. Всеки от тези модули контролира нещо. Например, един от тях отговаря за динамиката на шофиране. Друг - за автоматизираните системи. Третият е за инфо-развлекателната система. А четвъртият - за всички останали функции. Друг модул пък е посветен на автономното шофиране. Стандартно, колата идва с пълен набор от системи за подпомагане на водача, а опционалният Highwai Assistant ви позволява да шофирате без да държите волана за дълги периоди от време. Освен това, BMW са измислили нещо, което наричат Simbioric Drive. Това означава, че действията на шофьора и на автономните системи се сливат. Градският асистент също е новост, която помага на автомобила да разпознава и спира на светофари, когато е необходимо, и да потегля отново на зелено.
Моделът е изграден на новата платформа Neue Klasse, която ще е основа за всички бъдещи електрически BMW. 800-волтова архитектура и eDrive от 6-то поколение. Първата версия, iX3 50 xDrive, ще има два електромотора с обща мощност от 463 к.с. Ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди. А максималната скорост е 209 км/ч. Пробегът е 644 км по EPA, а батерията с капацитет 108.7 кВтч. Зареждането е бързо и двупосочно. 370 км за 10 минути. Цената? Около 50 000 евро. По-евтино от бензиновия си аналог BMW X3 (G45). Версия със задно задвижване и един двигател вече е в процес на разработка и е само въпрос на време BMW да постави своя отпечатък върху високопроизводителния iX3.
Няма коментари:
Публикуване на коментар