Някои неща просто отказват да се откажат, нали? Като баба, дето ти разказва една и съща история всеки път, когато я видиш. Ето, същият е случаят с китайската версия на стария Nissan X-Trail. Един автомобил, който, въпреки че е толкова стар, че вече трябваше да е изгнил някъде на бунището. Не, просто продължава да живее и дори получава ъпгрейд. Представете си - докато компанията-майка се чуди как да не фалира, китайците му дават ново лице и интериор. Странно, наистина.
Значи, това е трето поколение X-Trail, модел. Навсякъде другаде по света вече го забравиха, защото дойде новият X-Trail. Като две успоредни реалности – едната нормална, другата... ами, по-нормална - китайска. През 2021 г. този "герой" го кръстиха X-Trail Honor. Две години по-късно решиха, че това не е достатъчно и го направиха X-Trail Classic. Сега, в най-голямото си безумие, съвместното предприятие Dongfeng Nissan реши да го "актуализира" отново. Защо ли? Ами, защото могат. Или защото китайският пазар е толкова голям, че може да поеме и автомобили които никой не иска. Промените по външността са, меко казано, смешни. X-Trail Classic е получил нови 17-ки и черешката на тортата: фаровете за мъгла вече са заменени с пластмасови декоративни плаки. Да, правилно прочетохте. Пластмасови тапи. Защото какво по-добро от това да премахнеш нещо, което поне има някаква функция, и да го замениш с... нищо.
Но истинският пробив, ако изобщо може да се нарече така, е в интериора. Основната им задача била да интегрират модерна инфо-развлекателна система с широкоекранен 12.3-инчов дисплей. . Забравете предишния, който беше 9-инча. Сега е голям и с операционна система huawei HiCar и разширени онлайн възможности. Защото, нали, това е най-важното в една кола - да можеш да си пускаш видеа от TikTok, докато караш и да пазаруваш от различни приложения. За да съберат този технологичен шедьовър, са преработили целия преден панел. Екранът вече е монтиран директно върху него. А вместо нормални въздушни отвори за климатика, са сложили три кръгли вентилационни такива, които красят центъра. Защото красотата е в детайлите, нали? В топ версията пък имаме двуцветно покритие. Защото нищо не крещи "лукс" повече от двуцветен пластмасов салон. В същото време са запазили отделен панел за климатика, аналогови уреди и фиксиран селектор на трансмисията.
Технически промени няма. И защо да има? Nissan X-Trail Classic си е с познатия 2.0 литров, атмосферен мотор с мощност 151 к.с. куплиран с CVT X-Tronic трансмисия, което означава, че ще чувате мотора да вие, без да има осезаемо ускорение. А задвижването? Само предно. Защото кой има нужда от 4х4 в един уж SUV? Обновените версии вече са налични в китайските дилъри на цена от 161 000 юана или около 22 500 долара. И, разбира се, за първите клиенти имало "значителни отстъпки". Защото никой не иска да си купи автомобил-зомби без отстъпка. Между другото, по-модерният X-Trail от четвърто поколение, който е с 3-цилиндров, турбо двигател ще струва повече: поне 180 хиляди юана (25 100 долара). Ясно е, че китайците знаят как да правят пари от носталгия... или от невежество. да припомним, че марката използва същата стратегия и за по-малкия Nissan Qashqai. Явно в Китай старият кон е най-добрият кон. Дори и да не може да тича много бързо.
Няма коментари:
Публикуване на коментар