След интериора на DS №8, сега френската премиум марка разкри изцяло своят нов изцяло електрически кросоувър, който ще предупредели нейното бъдеще, тъй като позиционирането на френският бранд в гамата на Stellantis не е от най-доброто в момента. DS №8 е фастбек кросоувър основан върху STLA Medium платформата на компанията, която се споделя още от Peugeot 3008, 5008 и Opel Grandland. Това означава, че новият модел на DS има вероятност в бъде наличен и в конвенционална и хибридна версия, но това все още не е потвърдено официално. Технически промени обаче за това няма, а източници близки до производителят съобщават, че наличието на конвенционални версии може да случи още през 2026 година, тъй като пълната електрификация на марката вече е в миналото след оставката на Таварес.
Дизайна на DS №8 до някъде напомня на този от концепцията DS Aero Sport Lounge, но честно казано за първи път производствен модел изглежда по-добре от концептуалният такъв. Акцентът върху аеродинамиката остава и коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до 0,24, което е предпоставка за подобряване на производителността и ефективността на модела. Само за информация ще споменем, че специално проектираните и олекотени 20-цолови джанти, удължават пробега по магистрала с около 4-5 км. Безспорно най-открояващите се екстериорни детайли са декоративната затворена решетка, която е фоново осветена и тънките DRL светлини съчетани с DS Pixel Vision предните светлини.
Интериорът бе разкрит в началото на месеца и към информацията от тогава можем да добавим размерите на цифровият инструментален панел и тъчскрийн дисплея за инфо-развлекателната система, които са както следва: 10.2 и 16-инча. HUD цветният дисплей с добавена реалност ще се предлага срещу доплащане, както и четирите седалки с отопление, масажна и вентилираща функция (последната е налична само за предните седалки с функцията за отопляване на врата DS Neck Warmer). Панорамният опционален покрив има инфрачервена обработка, която предотвратява затоплянето на купето от слънчевите лъчи, а комфорта по време на движение е гарантиран и от двойно ламинираните стъкла, използването на ултра-абсорбиращи материали и качествената шумоизолация. DS№8 може да се похвали и със завидно багажно пространство което възлиза на 620 литра. Серийно на борда място намира пакета от асистенти DS Drive Assist 2.0, който позволява автономно шофиране от ниво 2+ с възможност за автономна смяна на лентите на движение при скорости между 70 и 140 км/ч.
Базовата версия на DS №8 ще разчита на електромотор с мощност 227 или 242 к.с. с възможност за временна функция за увеличаване на мощността с 30 к.с. Двумоторната версия разчита и на електромотор позициониран на задната ос, като работната мощност доставяна към колелата е 345 к.с. Опциите за батерии с термопомпи включват модули с мощност от 74 и 97.2 кВтч., който на книга ще предлагат автономия между 572 и 750 км. Всички версии са оборудвани с мощна регенеративна система позволяваща движението с един педал. Благодарение на 400-волтовата архитектура, тяговите батерии могат да бъдат заредени от 20 до 80% в рамките на 27 минути или допълнителни 200 км. за само 10 минути. Клиентите ще могат да се възползват и от предлаганата в цената домашна зарядна станция, което позволи зареждане от контактната мрежа до 100%, за не повече от 6-7 часа. При всички случаи максималната скорост е ограничена на 190 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч., варира между 5.4 и 7.8 секунди в зависимост от версията. За добрия комфорт на возене опционално е налично активно окачване с камера монтирана на предното стъкло, която сканира пътната настилка и променя за част от секундата твърдостта на амортисьорите.
Производството на модела ще се осъществява в Италия, а батериите във Франция, което дава прозрачност относно методите за добив на техните суровини, а това означава, че новините относно DS №8 няма да бъдат обозначавани с **. Цените все още не са известни, но според информацията продажбите на модела в Европа, трябва да стартират през лятото на следващата година, а базовата версия ще струва около 60-65 000 евро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар