Дълго очакваният триредов Hyundai Ioniq 9, обещава да преобърне представите за големите семейни SUV модели. Това е един истински колос, който съчетава пространството на миниван с динамиката на спортен автомобил и екологичната съвест на бъдещето. Този модел не е изненада, тъй като преди 3 години марката показа концепцията Hyundai Seven, а Ionq 9 се явява като нейна производствена версия. Първото нещо, което прави впечатление, когато видите Ioniq 9, е неговият футуристичен дизайн, който е пренесен почти на 90% от концепцията. Острите линии, огромните джанти и Parametrix Pixel LED светлините му придават агресивен и същевременно елегантен вид. И въпреки внушителните си размери, колата изглежда изненадващо компактна и динамична, а коефициентът на челно въздушно съпротивление възлиза на 0,26.
Интериорът на Ioniq 9 е също толкова впечатляващ, колкото и екстериорът макар и да се различава коренно от този на концептуалният модел. Качеството на материалите е на най-високо ниво, а усещането за простор е поразително. Огромното пространство в салона, множеството джобове и ниши за съхранение, както и големият багажник правят пътуванията с деца лесни и приятни. Цифровата извита към водача конзола с два 12-инчови дисплея доминира в арматурното табло и контролира почти всички функции на автомобила. Седалките са изключително удобни и предлагат отлична странична опора. Третият ред седалки е достатъчно просторен, за да побере дори възрастни пътници, а багажното отделение е с впечатляващ обем. Ioniq 9 ще се предлага във версии с 6 и 7 места, като седалките на вторият ред ще могат да се завъртат. Най-новата версия на пакета за подпомагане на шофирането е включен като стандарт за модела, както и озвучителната система от Bose с 14 високоговорителя. Автопилотът позволява на колата да се управлява сама в определени ситуации, а системата за разпознаване на пешеходци и велосипедисти гарантира максимална безопасност.
Тъй като е построен върху E-GMP платформата на концерна, Ioniq 9 технически е побратим с Kia EV9. Това означава, че базовата версия ще се разчита на един електромотор разположен на задния мост с мощност 214 к.с., а двумоторната версия ще бъде оборудвана и с електромотор на предния мост с мощност 94 к.с. За тези които искат повече мощност е предвидена версията Perfomance с два електромотора с мощност от 214 к.с., които ускоряват триредовият колос до 100 км/ч. от място за 5.2 секунди. При всички случаи обаче максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. За всички версии наличната тягова батерия е с капацитет от 110.3 кВтч., която в най-добрият случай ще доставя автономия до 620 км. Това което най-много ни касае е времето за зареждане на въпросната батерия, което в случаят е сведено до 24 минути, ако това се случва чрез бързозарядна станция в рамките между 10 и 80%.
Продажбите на Ioniq 9 в САЩ и Южна Корея ще стартират през пролетта на следващата година, като цени за сега не се споменават. До края на 2025 година моделът трябва да бъде наличен и на останалите пазари, включително и в Европа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар