През 2014 година, Mazda прекрати окончателно сътрудничеството си с Ford, което датира от 1979 година. Днес стана ясно, че марката е подписала договор за сътрудничество и споделяне на технологии с друг японски производител в лицето на Toyota. Това бе загатнато още през април месец, когато в Ню Йорк, Scion спредстави два нови модела , единият от които не бе нищо повече освен седан версията на Mazda 2 , но с емблемите на Scion. Както знаем Scion е бранд на Toyotaq предлагащ достъпни модели насочени към младите клиенти в Северна Америка.
На първо място, обмен на технологии! Това от своя страна означава, че Mazda ще предложи в най-скоро време модел с хибридна технология от Toyota. Към днешна дата фирмата вече разполага с тази технология приложена в хибридната версия на Mazda 3, но тя се предлага само в Япония.
Toyota от своя страна получава достъп до бензин и дизеловите агрегати от семейството "SKYACTIVE", които биха били лесно приложими в моделите на марката предлагани на пазарите в Африка, Азия, Южна Америка и дори Европа.
На второ, но не на последно място, новото сътрудничество ще доведе до понижаване разходите за развойна дейност, което е и главната цел на двете компании.
Имайки предвид факта, че Toyota е в тесни взаимоотношения с BMW, PSA, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Denso и Hino може да се каже, че най-големият печеливш от двете страни е Mazda. Напълно възможно е в близко бъдеще марката да получи ноу хау и за платформите 4х4, които могат да послужат за основа на модел предназначен за Северна Америка, както и платформа за MPV, който ще липсва в гамата на марката след прекратяването на производство на Mazda 5. Не е и за пренебрегване възможността за достъп до платформите на товарните модели на PSA. Няма да е изненада дори да видим и модел задвижван чрез водородни клетки, но това е по-малко вероятно.
Каквото и да се случи обаче, Mazda ще трябва да запази своето фирмена идентичност и да не допуска пълно уеднаквяване на своите модели с тези на Toyota. До колкото познаваме марката, тя ще съумее да се справи с тази задача.
Няма коментари:
Публикуване на коментар