В интериора всичко е познато, но веднага се вижда новата графика на инструменталният панел с интегриран 4.2-инчов цветен, който ти показва показва дали не си напуснал лентата - функция, която вече е стандартна. Има и нов мултифункционален кожен волан, който може да се поръча и с подгрев. Функциите за подпомагане на водача са подобрени. Сложили са някаква спирачка за смекчаване на щетите при сблъсък. Сензори отпред, сензори отзад и подобрен пакет от функции за безопасност.
Факта, че това е "Kei" модел, то не можем да очакваме нещо повече за задвижване от 0.66 литров, 3-цилиндров мотор в две версии на мощност, които могат да те прекарат през най-голямото токийско задръстване с минимални разходи. Тук говорим за хибриди, разбира се. Не че са сложили кой знае колко батерии, но има нещо, което да ти помогне да потеглиш от светофара. 54 или 64 к.с. в зависимост от версията и 5-степенна, механична или CVT трансмисия задвижваща предните или четирите колела. Наздраве! За още 10 милиона.
И сега става интересно. Тези коли, известни като Kei cars, са изключително малки и отговарят на строги японски стандарти. Но явно политическите ветрове се обръщат. Чува се, че Доналд Тръмп, този голям любител на огромните американски камиони и още по-големите драми, обмисля да разреши продажбата на точно такива миниавтомобили в САЩ. Защо? Защото са евтини, защото са практични и защото, вероятно, са поредният начин да дразниш европейците. А европейците? Те са по-зле. Президентът на Renault - една от най-големите френски марки, дето правят коли за цяла Европа, излезе с предложение този стандарт за малки коли да се приеме и на Стария континент. Значи, Рено иска да продава в Европа коли, които са буквално проектирани за пренаселените улици на Токио. Вероятно, за да могат да бълват по-евтини и по-малки боклуци, докато ни убеждават, че това е "екологично". Корупция? Лобизъм? Разбира се. Сигурно ще измислят и някакви нови субсидии за тези които си купят подобна квадратна количка.




Няма коментари:
Публикуване на коментар