четвъртък, 18 декември 2025 г.

Hyundai Staria става по-практичен

 Струва ни се, че беше вчера, когато Hyundai Staria се появи на пътя и ни накара да мислим, че сме попаднали във филм на Спилбърг. Но всъщност минаха почти пет години от март 2021-ва. И тъй като светът се променя с досадна скорост, корейците са решили, че е време за малко подреждане. Отвън промените са това, което ние наричаме "лек фейслифт". Ако не сте от хората, които прекарват следобедите си в изучаване на дебелината на LED елементите, вероятно няма да забележите нищо. Но ако се вгледате, ще видите, че светлинната лента отпред вече има малки гравирани лога отстрани. Това е приятно. Нивото на оборудване Lounge има малко по-различна решетка, която е отделена от долния отвор. Чисто и подредено, но много наподобява визията на товарния Staria-Load. Имат и нов цвят - Galaxy Maroon Pearl. Малиново перлено. Звучи като нещо, което бихте намерили в каталог за тапети от 70-те, което в моите очи е комплимент.


Истински важните неща обаче са вътре. И не говорим за екраните, въпреки че те са пораснали от 10.2 на 12.3 инча. Това е предвидимо. Важното, голямото постижение тук е, че са върнали физическите бутони. Да, точно така. Hyundai са махнали онези влудяващи сензорни повърхности, които изискваха прецизността на неврохирург, за да намалите климатика, и са поставили истински бутони, които можете да натиснете с пръст. Това е победа за здравия разум. Когато шофирате, искате да усещате какво правите, а не да мажете с мазни пръсти по парче стъкло. Освен това са добавили и допълнителна дръжка до шофьорското място, за да е по-лесно качването, а дизайна на таблото като цяло е леко променен. Има и ново отделение за съхранение на вещи, а селекторът за смяна на предавките при луксозната версия е преместен на кормилната колона. Всичко е много логично. 


Под ламарините също има новини, които ще зарадват почитателите на детайлите. Монтирали са нови тампони на окачването, а версията Lounge дори има маслени такива. Това означава, че окачването ще работи по-тихо и по-мазно. Звукоизолацията също е подобрена. Тези неща  вълнуват много повече от конските сили в подобен модел. Двигателите са същите - 3.5-литров V6 с мощност 240 к.с., който може да работи на пропан-бутан, и 1.6-литров за хибрида, който замества дизеловата версия. Двигателят и електромотора доставят мощност от 245 к.с. Електрическата версия още се бави, но това не е болка за умиране. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар