сряда, 29 октомври 2025 г.

Новият Nissan Elgrand е колата по-сложна от финансите на марката


 Nissan е компанията, която се носи по ръба на финансовата пропаст, но някак си намира време и пари да разработи четвъртото поколение на своят MPV модел - Elgrand. Това е като да си пред фалит, но да си купиш нов, лъскав тостер. Поздравления. Elgrand е модел, който се продава от 2010 година. Единственото, което може да се каже за него, е, че съществува. И сега, на Изложението за мобилност в Япония, ни показват наследника му. Казват, че дизайнът бил вдъхновен от концепцията Nissan Hyper Tourer, която видяхме преди две години. Това означава, че е трябвало да изглеждат далеч по-модерно от стария модел. И, честно казано, прилича на нещо, което е излязло от филм за бъдещето, създаден през 90-те. Визуално, новият Elgrand е приел дизайнерския език на Nissan, наречен Японски футуризъм. Предницата е впечатляваща с дузина малки светодиоди, които са вградени в някаква пикселизирана решетка. Ще се откроява ли на пътя? Разбира се. Като човек с прекалено лъскави обувки. 

Разбира се, тъй като това е MPV модел, акцентът трябва да бъде върху интериора - мястото, където прекарваш живота си в мълчаливо страдание. Добавили са изцяло нов волан, обвит в двуцветна кожа и множества физически бутони. Открили са, че не е нужно всичко да е на сензорен екран. Аплодисменти! Но, не се притеснявайте, не са пропуснали да сложат екрани. Имате два 14.3-инчови дисплея, защото един голям екран очевидно не е достатъчен, трябват два. А за пътниците? Тук идва истинският лукс. Аудио системата е с 22 високоговорителя и още два вградени в предните облегалки за главите. На втория ред? Истински фотьойли с управляеми поставки за отдих на краката. И, разбира се, ProPilot от най-ново поколение. Управление без ръце при скорост до 50 км/ч. Точно така. При най-скучното, бавно движение в града, колата може да кара сама. А на магистралата? 


Под капака имало ново задвижване. Ексклузивно с хибридна система e-Power от трето поколение. Това значи - 1.5 литров бензинов двигател с турбо и електрически мотор. Бензиновият двигател работи като генератор. Което означава, че ще слушаш звука на работещ двигател, докато караш "електрически". Истинско удоволствие. Новата система е е-4Force е система за задвижване на четирите колела. Забележете: "Системата позволява въртящият момент от задния електродвигател да потисне люлеенето на автомобила по време на ускорение и забавяне." Разбирате ли? Това е кола, която се бори сама със себе си! Дизайнерите са я направили толкова голяма и тежка, че им е трябвала сложна електроника, за да я накарат да не се клати.


В крайна сметка, Nissan Elgrand е още един претрупан, прекалено умен и излишно сложен MPV. Nissan са взели една кола, която е трябвало просто да вози хора, и са я превърнали в футуристична, пикселизирана, Bosse озвучена стая, която се бори с люлеенето си. Успели са.


Няма коментари:

Публикуване на коментар